Hiiumaa ja Saaremaa liini opereeriv firma tahab muuta kehtivat veolepingut, küsides kahe uue laeva kohta igal aastal lisaks 25 miljonit krooni, Väinamere Liinide OÜ põhjendab periooditasu suurendamise vajadust reiside vähenemisega, mis kärbiks riigilt saadavat toetust.
Väinamere Liinide OÜ juhataja Urmas Treieli sõnul sõltub praegu kehtiv leping merd kündvate laevade arvust, kirjutas Saarlane.ee. Uute mahukate laevade liiniletulek kasvataks oluliselt ülevedude jõudlust, sõite jääks aga vähemaks.
„Kui mingeid muudatusi ei toimuks, oleks majanduslikult otstarbekam osta juurde väiksemaid laevu,” esitab Treiel ultimatiivse seisukoha. Majandus- ministeeriumile saadetud taotlust põhjendab ärimees Vjatšeslav Leedole kuuluva AS-i Saaremaa Laevakompanii tütarfirmana liine teenindav ettevõte oma püsikulude kasvuga, mis toimub võrreldavas mahus reisitasude vähenemisega.
Ministeeriumi kinnitusel on rahastamisotsus veel lahtine, nõupidamised neil teemadel toimuvad vedajaga aprilli jooksul.
Esimene spetsiaalselt ehitatud uus alus asub Hiiumaa vahet sõitma novembris, järgmine enne 2010. aasta suve.
Seotud lood
Kuidas tuvastada ärijuhid, kes kasutavad firmamatjaid?
Viimase aasta jooksul on firmade matmine märgatavalt kasvanud ning tegevusalale on sisenemas ka uusi tegijaid. Firmamatjad on isikud või ettevõtted, kes pakuvad teenust raskustes olevate firmade likvideerimiseks, sageli eesmärgiga vältida võlausaldajate nõudeid või maksuameti tähelepanu. Rahvapäraselt kutsutakse neid ka “tankistideks“.