Läti sadamalinna Ventspilsi ja Saaremaaga laevaliini kavandav Gotlandi laevafirma Rederi AB Gotland võib esimesed proovisõidud teha juba sel suvel.
Roomassaare sadama direktor Renno Tammleht ütles Oma Saarele, et katsesõidud võivad sel aastal teoks saada juhul, kui Roomassaare sadam, Eesti Loots ja veeteede amet alandavad võimalikult palju oma tasusid.
«Rootslased räägivad, et siis on võimalik proovida-käivitada seda asja, kui tasud on võimalikult väiksed ja kõik osapooled tulevad vastu,» rääkis Tammleht.
Roomassaare sadama direktor kinnitas, et sadamapoolne valmisolek sadamatasude alandamise osas on olemas, lähiajal algavad läbirääkimised ka Eesti Lootsi ja veeteede ametiga.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ajaleht Meie Maa kirjutas eile, et Gotlandi reederfirma Rederi AB Gotland kavandab laevaliini, mis hakkab ühendama Ventspilsi Gotlandi saarega, vahepeatusega Roomassaares.
Liini hakkaks teenindama kuni 30-sõlmelist kiirust arendav kiirlaev, mis jõuaks näiteks Ventspilsist Roomassaarde kahe tunniga.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.