Täna lõpeb jäämurdeperiood Pärnu ja Soome lahel, mis kestis alates 9. jaanuarist, kokku kulus jää murdmiseks tänavu 10 miljonit krooni.
Jäämurdehooaja ehk 77 päeva jooksul külastas Pärnu sadamat 82 laeva, jäämurdja EVA-316 abi kasutati 26 korral (20 individuaallaeva), kirjutas Pärnu Postimees.
Soome lahel algas jäämurdehooaeg 23. veebruaril ning vältas 32 päeva.
Kunda ja Sillamäe sadamaid külastanud laevad jäämurdja abi ei vajanud, kuna soodsad lõuna- ja läänekaare tuuled hoidsid Eesti rannikuveed jäävabad.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Jäämurdekulud Pärnu lahel olid umbes 3,8 miljonit krooni, mis sisaldab jäämurdja EVA-316 kütuse-, elektri- ja meeskonnakulu ning varujäämurdja valmisolekutasu.
Jäämurdja TARMO kulud nüüd möödunud jäämurdehooajal olid 6,2 miljonit krooni (kulu arvestatakse aasta kaupa).
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.