Aprillist hakkab Narva linnale kuuluv aktsiaselts Transservice-N taas maksustama Venemaale suunduvaid transiitveokeid. Ministeeriumid leiavad, et selleks puudub seaduslik alus.
Siseministeeriumi leping on Narva linnaga, kes on volitatud korraldama Narva 1 maanteepiiripunkti suunduvate transpordivahendite liiklemist, selgitas siseministeeriumi sisejulgeoleku asekantsler Erkki Koort.
„Vastavalt riigipiiri seaduse § 8 (1) võib „Vabariigi Valitsus volitada siseministri sõlmima kohaliku omavalitsusega või eraõigusliku juriidilise isikuga halduslepingu asulas paiknevasse piiripunkti transpordivahendite sisenemise korraldamiseks.“ Sama seaduse lõige 3 ütleb, et „kui käesoleva paragrahvi lõike 1 alusel sõlmitud haldusleping lõpetatakse ühepoolselt või kui esineb muu põhjus, mis takistab kohalikul omavalitsusel või eraõiguslikul juriidilisel isikul lõikes 1 nimetatud halduslepingu edasist täitmist, korraldab asulas paiknevasse piiripunkti transpordivahendite sisenemist siseministeerium.“,“ selgitas Koort. „Kokkuvõtvalt võib öelda, et piiripunkti transpordi sisenemiseks võib sõlmida halduslepingu, kuid sellega ei ole ette nähtud ülalmainitud tegevus.“
„Õiguskantsler on antud probleemi juba käsitlenud ja leidnud, et selline tegevus ei ole kehtiva õigusega kooskõlas. Siseministeeriumi seisukoht ühtib õiguskantsleri omaga,“ ütles Koort, kommenteerides Narva linna plaani hakata piirilt veokijuhtidelt raha küsima.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter kommenteeris, et õiguslik olukord võrreldes varasema õiguskantsleri antud hinnanguga ei ole muutunud ja puudub seaduslik mehhanism piiril niimoodi veokijuhtidelt raha koguda.
„Vastavalt lepingule on siseministeeriumil õigus muuta väljamaksmisele kuuluvat summat arvestades iga-aastase riigieelarvega ministeeriumile eraldatud summasid. 2009. a lisaeelarve raames vähendati kõikide valdkondade kulusid. Lisaks riigisektorile peab ka lepingupartner oma kulusid üle vaatama,“ kommenteeris Koort.
Kui 2008. aasta eelarves eraldati piirilinnale 3 miljonit krooni piiripunkti suunduvate transportvahendite liiklemise korraldamiseks, siis 2009. aasta eelarves oli esialgu kavas selleks 1,6 miljonit, mida lisaeelarvega kärbiti veel 412 000 krooni võrra ja summa kahanes 1 188 000-ni kroonini.
Maksu- ja tolliameti andmete alusel on selle aasta veebruari ning märtsi keskmine eeldatav ooteaeg olnud 3,3h, mis viimastel nädalatel on tõusnud 6 tunnini. Veoautosid on keskmiselt järjekorras 13, mis viimastel nädalatel on tõusnud 26-ni. 2008. a samal perioodil oli ooteaeg keskmiselt 56h ehk 2,3 päeva ja järjekorras veokeid 236.
Seotud lood
Narva munitsipaalfirma võtab alates aprillist 200 krooni iga veoauto pealt, mis Narva kaudu Venemaale sõidab, aastaga toob see firmale vähemalt 3,5 miljonit krooni tulu.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.