• 24.03.09, 17:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riik tahab teedel raskeliiklust piirata

Riigikogu majanduskomisjon otsustas saata Riigikogu täiskokku esimesele lugemisele valitsuse algatatud liiklusseaduse muutmise seaduse eelnõu (427 SE), mis annab teeomanikele õiguse piirata liiklust nii riigi põhimaanteel kui muudel teedel.
Eelkõige puudutab see raskeliiklust Eesti peamistel maanteedel, mille omanikeks seaduse tähenduses on maanteeamet. Eelnõu on täiskogus esimesel lugemisel 8. aprillil. Komisjoni ettepanek on eelnõu esimene lugemine lõpetada.
Eelnõu kohaselt on avalikult kasutatava tee omanikul õigus ajutiselt või alaliselt piirata või keelata sõidukite või jalakäijate liiklemist, kui see on vajalik liiklejate ohutuse tagamiseks või tee ja teerajatiste kahjustamise vältimiseks või looduskeskkonda kahjustava mõju vähendamiseks või rahvatervise seadusest tuleneva  ohutu elukeskkonna tagamiseks.
Lisaks eelnevale võimaldab eelnõu kasutada kaameraid mootorsõidukijuhtide teooria- ja sõidueksami vastuvõtmisel ning sõidukite tehnoülevaatusel ülevaatuspunktides.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Algataja hinnangul võimaldab kaamerate ülesseadmine tagasiulatuvalt hinnata nõuete järgimist eksamineerimise läbiviimisel, vältimaks olukordi, kus juhtimisõigus omandatakse puudulike teadmiste alusel või näiteks pettuse teel teise isiku abil.
Kaamerate ülesseadmine tehnoülevaatuspunktides  on algataja kinnitusel preventiivne meetod tehnoülevaatuse kvaliteedi tagamiseks ja võimaliku korruptsiooni vältimiseks. Kaamerate paigaldusega tekib ARKil võimalus kontrollida, kas konkreetne auto on käinud tehnoülevaatusel ja kas ülevaatuse ajal peeti kinni sõiduki kontrollimise metoodikast. 
Kolmanda teemana reguleerib eelnõu kaugsõidujuhtide tööaja korraldust. Eelnõu sätestab, et kui juht töötab kella 00.00 ja 06.00 vahelisel ajal, ei tohi igapäevane tööaeg ületada 10 tundi iga 24-tunnise ajavahemiku kohta. Kehtiva seaduse sõnastusega võrreldes puudub juhi töötamisel sellel perioodil minimaalse kestvuse nelja tunni säte, mis oli vastuolus Euroopa Liidu vastava regulatsiooniga.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele