Vaid nelja autoga Eestis ja Euroopas kaubavedusid teostav ettevõtte kahtlustab, et suured transpordifirmad ei kohku tagasi ka alla omahinna sõitmast, et vaid niigi väheseid tellimusi endale krahmata.
Hinnad on sedavõrd alla löödud, et ilma eriti liialdamata võib öelda, et teinekord ostutub 30tonnise rekkaga sõitmine odavamaks kui taksoga kulgemine.
OÜ Marilaine logistikajuht Katrin Päll märkis, et iseäranis rõhuvaks muutus hinnasurve läinud aasta lõpus, kuigi esimesi märke tellimuste kokkukuivamisest ja tavalisest ägedamast hinna üle kauplemisest ilmes juba peaaegu aastapäevad tagasi. Praegu on Pälli sõnul vähemaks jäänud nii ettevõtte püsikliente kui ka ekspediitorfirmadest tulevaid tellimusi, veoteenuse hinnad on aga drastiliselt kukkunud. Nii on mõni Marilaine veok pidanud juba oma kuu aega jõude seisma.
"Praegu eeldatakse, et transpordi eest makstakse vaid kütuse ja juhi palga ulatuses. Sellisel moel on aga võimatu isegi liisinguvaba autoga ots-otsaga välja tulla," tõdes Päll. "Meil on aga kaks läinud aastal soetatud uut Volvo-rekkat, mille liisingumaksed on ka tarvis maksta:"
Katrin Päll rääkis, et paljud potentsiaalsed kliendid soovivad liigutada nii suuri kaubakoguseid, millele väikefirma nelja veoki hammas ei hakka.
"Veomahu massiga me lüüa ei suuda, jääbki vaid hind, aga veohind on all nii Eesti kui Euroopas, viimati langes see 20 eurosenti kilomeetri kohta," selgitas ta. "Kuigi suured vedajad seda tunnistada ei taha, võib praegu küll läbi näha, et sageli tehakse vedusid dumpinghindadega."
Seotud lood
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.