Suurimad odavlennufirmad nagu Ryanair ja Easyjet on viletsaimad, kui on vaja kompenseerida kadunud pagas.
Lennutranspordi tarbijanõukogu (AUC) uuring näitas, et sageli ei saa reisijad kaotatud pagasi eest õiglast kompensatsiooni, kirjutas BBC News.
Nõukogu juht Tina Tietjen möönis, et lennufirmad lükkavad meelsasti riskid tarbija kaela.
2007. aastal oli probleeme 42 miljoni koti transpordil ja neist miljon kadus jäädavalt.
Artikkel jätkub pärast reklaami
AUCi raporti kohaselt käituvad lennufirmad nagu kindlustusseltsid, selle asemel, et kadunud pagasi eest maksta.
Kuigi kahe punkti vahel lendavatel Easyjetil ja Ryanairil kaob teistega võrreldes vähem kohvreid, on klientidel neilt raksem kompensatsiooni saada.
Näiteks küsiti mõnikord reisijalt iga kotis olnud eseme ostuarvet. Teine võimalus on esemete väärtuse amortiseerimine.
Olukord läheb aastatega vaid hullemaks. „Kui midagi valesti läheb, peaksid lennufirmad olema valmis seda hüvitama,“ arvas Tietjen.
2007. aastal oli probleeme 42 miljoni kotiga, 2006. aastal 34 miljoni ja 2005. aastal 30 miljoni kohvriga. Reisijate arvu kasvades ennustab AUC, et aastal 2019. võib valesse sihtkohta jõuda 70 miljonit kotti.
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.