Suurimad odavlennufirmad nagu Ryanair ja Easyjet on viletsaimad, kui on vaja kompenseerida kadunud pagas.
Lennutranspordi tarbijanõukogu (AUC) uuring näitas, et sageli ei saa reisijad kaotatud pagasi eest õiglast kompensatsiooni, kirjutas BBC News.
Nõukogu juht Tina Tietjen möönis, et lennufirmad lükkavad meelsasti riskid tarbija kaela.
2007. aastal oli probleeme 42 miljoni koti transpordil ja neist miljon kadus jäädavalt.
Artikkel jätkub pärast reklaami
AUCi raporti kohaselt käituvad lennufirmad nagu kindlustusseltsid, selle asemel, et kadunud pagasi eest maksta.
Kuigi kahe punkti vahel lendavatel Easyjetil ja Ryanairil kaob teistega võrreldes vähem kohvreid, on klientidel neilt raksem kompensatsiooni saada.
Näiteks küsiti mõnikord reisijalt iga kotis olnud eseme ostuarvet. Teine võimalus on esemete väärtuse amortiseerimine.
Olukord läheb aastatega vaid hullemaks. „Kui midagi valesti läheb, peaksid lennufirmad olema valmis seda hüvitama,“ arvas Tietjen.
2007. aastal oli probleeme 42 miljoni kotiga, 2006. aastal 34 miljoni ja 2005. aastal 30 miljoni kohvriga. Reisijate arvu kasvades ennustab AUC, et aastal 2019. võib valesse sihtkohta jõuda 70 miljonit kotti.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.