Ruhnu laevaliini lepingust lahti öelnud Saaremaa Laevakompanii ei pea lepingu ennetähtaegse lõpetamise eest trahvi maksma, kuid peab arvestama raskustega edasistel riigihangetel osalemisel.
“Laevaliini lepingu sõlmimisel leppetrahve sisse ei kirjutatud. Miks see nii oli, seda ma ei oska kommenteerida,” ütles Saare maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Mika Männik ajalehele Meie Maa. Külla aga sõnas Männik, et lepingu rikkumine toob kaasa teatud piirangud edaspidi riigihangetel osalemisel.
Riigihangete ameti hankeosakonna juhataja Andres Veel selgitas, et ehkki riigihangete seadus konkreetseid piiranguid lepingu rikkujale ei sea, on hanke läbiviijal kvalifitseerimisel õigus nõuda tõendeid varasemate lepingute korrektse täitmise kohta.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.