Panga poole pöördub üha enam kliente, kes taotlevad maksepuhkust või maksegraafiku pikendamist, mis muudaks igakuise makse väiksemaks, ütles logistikauudised.net-ile Swedbanki seadmete ja kommertssõidukite liisingu osakonna juhataja Lauri Vaiksaar.
Raskemalt on veomahtude vähenemine tabanud väikesemaid, mõne autoga opereerivaid ettevõtteid. "Varad müüme läbi koostööpartnerite. Ostjaid oleme leidnud nii Eestist kui ka paljudest teistest Euroopa riikidest," selgitas Vaiksaar.
Taotluste rahuldamine ja tingimused sõltuvad konkreetsest kliendist. "Pank jälgib siinkohal tähelepanelikult seda, kas ettevõtjal on mingigi tegevusplaan tulevikuks," rääkis Vaiksaar.
Uute veokite ja haagiste müügi ning liisimise langust tunnistab ka Swedbank. AMTELi andmetel langes uute veokite müük selle aasta kahe kuu jooksul 81% võrreldes sama perioodiga mullu.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.