SEB Liisingu juhatuse esimees Indrek Julge kinnitab, et kuuldused transpordisektori raskest olukorrast vastavad tõele ja transpordiettevõtetel on tõepoolest raskusi liisingumaksetega.
"Konkreetseid numbreid hädasolevate transpordiettevõtete kohta ei saa kahjuks avaldada, võib vaid öelda, et eelmise aasta lõpu seisuga oli üle 60 päevase võlgnevusega porfelli osakaal kommertssõidukite osas kogu Eesti liisinguturul 2,5%," selgitas Julge. "SEB liisingus jäi vastav näitaja alla 2%," lisas ta.
Kommertssõidukite alla kuuluvad lisaks veokitele ja haagistele veel ka kaubikud, mistõttu ei väljenda see näitaja kitsalt ainult transpordisektori olukorda.
Indrek Julge sõnul on kasvanud ka tagastatud veoautode ja haagiste hulk. "Hetkel jääb see 20 ja 30 vahele, nii et eraldi suurt parklat nende hoiustamiseks meil veel vaja ei ole," rääkis Julge.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Lepingute lõpetamine kliendiga ning autode ja haagiste ära võtmine on SEB Liisingu juhi ütlusel siiski viimane võimalus ja seda kasutatakse juhul, kui muud võimalused nagu põhiosa maksepuhkus, lepingute pikendamine jms ettevõtte maksevõimet ei taasta ega paranda.
"Praegu on uute veokite ja haagiste liisimine Eestis praktiliselt peatunud, kuna ka olemasoleva tehnika käigushoidmiseks napib transpordifirmadel tellimusi. Arusaadavalt on olukorra põhjustanud üleüldine majanduslangus ja sellest tulenev veomahtude vähenemine," ütles Julge.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kiirus, täpsus ja töökindlus – need kolm märksõna määravad tänapäeva laotöö kvaliteedi. Kui süsteem peab töötama ööpäevaringselt, ei piisa ainult heast tarkvarast, vaid vaja on ka vastupidavat ja nutikat riistvara, mis peab vastu kõige nõudlikumas keskkonnas. Nixor aitab ettevõtetel juurutada ja hooldada Datalogicu seadmeid nii, et kogu logistikaahel, alates kauba vastuvõtust kuni väljastuseni, toimib katkestusteta ja läbipaistvalt.