Adeni lahe Djibouti sadamas ootava laevad rivis lastimist, kõrval konteineriteminal töötab võimuses piiril ja piraadiprobleemi ohjeldada üritavad sõjalaevad ei mahu kuhugi. Probleemid peaks lahendama tehissaarele rajatud 400 miljonit dollarit maksnud uus sadam.
Maismaariikide nagu Etioopia ja teiste Aafrika maade kaup liigub läbi Djibouti. Ka on konteinerite arv terminalis kasvanud pea 30% ehk olemasoleva sadama võimsus oli ammendunud, kirjutas Financial Times.
Tehissaarel asuv kuu aja pärast avatav Doraleh Container Terminal peaks olema Ida-Aafrika moodsaim ja muutma sadama kohalikuks transiidikeskuseks. Kuigi sadamast liigub sisemaade kaup mujale on selle peamine eemärk transiiti teenindada, suurtelt laevadelt konteinereid ümber laadida väikematele alustele, mis viivad ookeanit tulnud kauba lõppsihtpunkti. Termina suudab käsitleda aastas 1,2 miljonit TEUd kaupa, praeguse terminali võimus on 350 000 TEUd.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.