Kütusehindade järsk langus maailmaturul lohutab vähe, sest ehitusturu kokkukukkumise ja tootmise vähenemise tõttu on vähenenud järsult veoteenuste tellimine, kirjutas Virumaa Teataja.
Füüsilisest isikust ettevõtjana autojuhiametit pidav Tõnu Raus ütles, et üksiküritajatel on praegu väga rasked ajad."Aasta viimastel kuudel jäi tööd nii väheseks, et seesugust tellimustevaest aega, kui on praegu, ma oma sohvripraktikas ei mäletagi," nentis Raus.
Aastaid oli Tõnu Rausi koostööpartner E-Betoonelemendi Tamsalu tehas, kuid ehitusbuumi lõppemine tähendas tellimuste lõppemist ka Tamsalu tehaselt.
Tõnu Eiki Transport OÜ osutab autoveoteenust poolhaagiskalluritega. Firma juhataja Eiki Eilo tunnistas, et tagasilöök transpordiettevõtluses andis tunda juba eelmisel aasta varakevadel: "Veohinnad langesid isegi poole võrra ja veotellimused vähenesid märgatavalt. Tuli ette veoteenuse osutamist ka kahjumiga, et mitte kaotada klienti." Eelmise aasta paar viimast kuud seisid autod poole oma tööajast, sest tellimusi ei olnud.
Lääne-Virumaa üks vanemaid ja suuremate kogemustega autoveoteenuste osutaja Viru Trans ASi juhataja Tõnu Läänemets ütles, et nii nagu paljudes majandusvaldkondades, on ka autovedajatel rasked ajad. "Majandusbuumi kõrgajaga võrreldes olen autoparki vähendanud poole võrra."
Virumaa ühe suurima transpordifirma ASi Lajos omanik Einar Vallbaum, kelle ettevõttes töötab 60 inimest, ütles, et tema firma on suutnud seni majandada töötajaid koondamata, kuigi veoste maht on vähenenud veerandi võrra. Praegu on firma võtnud arengusuunaks Läti ja Venemaa.