Ühele maailma suurimale konteineritevedajale ja naftafirma Taani firmale A.P. Møller-Mærskile läheb kriis sel aastal maksma 10 mld Taani krooni ehk 20 mld Eesti krooni, kaob pool firma rahavarudest.
Lisaks tekitab probleeme nafta hind, kirjutas Börsen. Firmat ootab järsk kasumi kukkumine. Eriti kannatab konteinervedudega tegelev Maersk Line, keda võib oodata miljardi Taani kroonine kahjum.
"Eriti kannatanud Maersk Line ja 2009. aasta tuleb hullem. On vähem konteinereid, mida vedada, ja veotasud on järsult kukkunud. Firma põhiliinil Aasiast Euroopasse on tasud 12 kuuga kukkunud 46% ja need ei kata enam kulusid,“ ütles Carnegie analüütik Henrik Lund.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.