Venemaa piiridel kogutakse alates 1. jaanuarist 2009. veokitelt maksu riiki sisenemisel, vahendas Vesti transpordiministri Igor Levitini sõnu.
Maks on vaid teiste riikide veokitele, mis on raskemad kui 3,5 tonni ja on mõeldud vaid neist riikidest pärit autodele, kus kehtivad sarnased reeglid Venemaalt pärit veokitele.
„Määrame marsruudid kindlaks ja informeerime eelnevalt ka juhte, millistel teedel võivad nad üldse kulgeda veokitega, mis on raskemad kui 3,5 tonni,“ selgitas minister. „Lisaks ehitame nende maanteede äärde logistikakeskusi,“ ütles ta. Keskustes laetakse koorem ümber selliste teljekoormustega masinatele, millega kohalikel teedel sõita võib.
Seotud lood
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.