Tähtvere vallavalitsuse maa- ja keskkonnaspetsialisti Tiiu Tuuga arvates võib kavandatav Tiksoja liiklussõlm, mis seotakse Kvissentali sillaga, halvendada ülemäära kohalike elanike keskkonda.
Tuugat teeb murelikuks, et Tartu teedevalitsus ei kaalu enam liiklussõlme kahe väga erineva eskiisvariandi vahel, vaid on keskendunud lõunapoolsele lahendusele ning tellis põhjaliku keskkonnamõju hindamise ainult sellele, kirjutas Tartu Postimees.
«Tunduks normaalne, et teekoridor leitaksegi keskkonnamõju hindamisega, aga lõunapoolne koridor on teedevalitsuse sisese otsusega juba heaks kiidetud,» rääkis Tuuga, «paraku läbib lõunapoolsem lahendus väljakujunenud asumit. Kaalukeel tundub olevat suurem mugavus tartlastele.»
Tartu teedevalitsuse planeeringute osakonna juhataja Aare Lepik ütles, et teedevalitsus usaldab selles küsimuses ASi Kobras, kelle lähteandmete põhjal tegi liiklussõlme kahe variandi vahel erapooletu keskkonnaekspertiisi Saksa firma HyderSeib Ingenieur-Consult GmbH & Co.
Artikkel jätkub pärast reklaami
«Kui läheme kaugema variandi peale, kasvab oluliselt tee pikkus neile, kes soovivad sõita Ülejõelt või Kvissentalist Lõunakeskuse poole,» selgitas ASi Kobras keskkonnaekspert Urmas Uri, «rahaliselt kajastub see viibeaegades, aga keskkonnale tähendab see rohkem müra ja õhusaastet, rohkem inimeste ja loomade häirimist.»
Küll möönis Uri, et Tiksoja küla elanikele, kümmekonna majapidamise rahvale, on Tartu-poolne ehitusvariant ebameeldivam ning mõned majad Tallinna maantee ääres tuleb ka lammutada.
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.