Tähtvere vallavalitsuse maa- ja keskkonnaspetsialisti Tiiu Tuuga arvates võib kavandatav Tiksoja liiklussõlm, mis seotakse Kvissentali sillaga, halvendada ülemäära kohalike elanike keskkonda.
Tuugat teeb murelikuks, et Tartu teedevalitsus ei kaalu enam liiklussõlme kahe väga erineva eskiisvariandi vahel, vaid on keskendunud lõunapoolsele lahendusele ning tellis põhjaliku keskkonnamõju hindamise ainult sellele, kirjutas Tartu Postimees.
«Tunduks normaalne, et teekoridor leitaksegi keskkonnamõju hindamisega, aga lõunapoolne koridor on teedevalitsuse sisese otsusega juba heaks kiidetud,» rääkis Tuuga, «paraku läbib lõunapoolsem lahendus väljakujunenud asumit. Kaalukeel tundub olevat suurem mugavus tartlastele.»
Tartu teedevalitsuse planeeringute osakonna juhataja Aare Lepik ütles, et teedevalitsus usaldab selles küsimuses ASi Kobras, kelle lähteandmete põhjal tegi liiklussõlme kahe variandi vahel erapooletu keskkonnaekspertiisi Saksa firma HyderSeib Ingenieur-Consult GmbH & Co.
Artikkel jätkub pärast reklaami
«Kui läheme kaugema variandi peale, kasvab oluliselt tee pikkus neile, kes soovivad sõita Ülejõelt või Kvissentalist Lõunakeskuse poole,» selgitas ASi Kobras keskkonnaekspert Urmas Uri, «rahaliselt kajastub see viibeaegades, aga keskkonnale tähendab see rohkem müra ja õhusaastet, rohkem inimeste ja loomade häirimist.»
Küll möönis Uri, et Tiksoja küla elanikele, kümmekonna majapidamise rahvale, on Tartu-poolne ehitusvariant ebameeldivam ning mõned majad Tallinna maantee ääres tuleb ka lammutada.
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.