Lennufirmade raskem otsus eelarvet kokku pannes on mitu lennukit osta. Vanade juhtide sõnul oli siin abiks küll pisut ootamatult nafta hind, mis küündis 147 dollarini barreli eest.
Juulis ootamatult kõrgustesse tõusnud nafta hind sundis lennukompaniisid vanu ja ebaefektiivseid lennukid pensionile saatma, kirjutas Financial Times. Delta Air Linesi president Ed Bastian usub, et 2009. aastal lendab USAs 14% vähem lennukeid, kui mullu.
Tänu kütuse hindade järsule kukkumisele, mahtude vähendamisele ja hoolimata uutest reisijatemaksudest võivad USA lennufirmad sel aastal kasumit teenida, kuigi 2009. aastal on oodata kogu majandusharu ajaloo järsemat kukkumist.
„Kõrged kütusehinnad sundisid lennukompaniisid ennast kokku võtma ja nad on tulevikusk paremini valmis, kui kunagi varem,“ ütles Southwest Airlinesi asutaja ja endine juht Herb Kelleher.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.