Kas Pegasust tabab juba aasta kuival seisnud Polarise saatus? Kas parvlaevast Koit saab ujuvrestoran? Kas puksiirile Tartu leiab eelolevaks hooajaks rakendust? Sadamajuht Peeter Kukel peamurdmist jagub.
Samal ajal kui Tartu Sadama hoovil monteeritakse kokku uut riigi tellitud reisipraami, mis hakkab sõitma Laaksaare sadama ja Piirissaare vahet, ja mitu ettevõtjat peavad plaani soetada Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse toel Emajõele uusi laevu, on Tartu Sadama põlise laevastiku tulevik hämar, kirjutas Tartu Postimees.
Tartu Sadama juht Peeter Kukk osutas, et võibolla Pegasus siiski ei jää seisma, kuigi Atlantise juht Olga Aasav pole pärast senise nelja-aastase rendilepingu lõppemist uue tegemisest huvitatud. Tema on Tartu linnavalitsuse heakskiidul ja SA Emajõe Jõeriigi kaasabil ostmas restoranlaeva.
Kuke sõnul on Pegasuse vastu teineteisest sõltumatult huvi tundnud kaks inimest, kelle idee on sarnane: lõbusõidud, mitmesugused üritused laeval. Kuid konkreetsust on seni veel vähe.
Tartust Piirissaarele regulaarreise teinud Polaris jäi kuivale siis, kui Piirissaare-sõitudelt kadus riigi dotatsioon.
Ei ole suur uudis, et Tartu Sadam on vinduma jäänud just nimelt pärast seda, kui Rein Kilgi järjekindlad katsed Venemaaga reisi-, aga eeskätt kaubavedusid käima saada Vene poole vastumeelsuse tõttu liiva jooksid.
Seni Piirissaare sõite teinud reisiparvlaeva Koit edasine kasutus on ebaselge. Peeter Kuke sõnul saab see alus palju rahvast peale võtta ja sünniks ümberehituse järel ujuvrestoraniks. Veel ei ole teada ka, milliseks kujuneb kahe praami ja puksiiri Tartu rakendus.
Seotud lood
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.