Ajakirjanduses levinud tõlgendus, et Eesti Raudtee üldhinnakirja tariifide tõstmine järgmisest aastast kuni 50% mõjub Eesti transiidile laastavalt on ekslik, sest tegelikkuses tõusevad tariifid üldhinnakirja alusel liikuvatele veostele, mis ettevõtte veokäibest moodustab 1 protsendi.
Üldhinnakirja tariife ei ole Eesti Raudtee muutnud mitu aastat, siis on praegustes majanduslikes tingimustes selle ajakohastamine õigustatud, sest väikeste üksikkaubakoguste käitlemine on muutunud oluliselt kallimaks ja tariif peab katma neile tehtud kulutused, teatas firma.
Lepingulistele klientidele kelle veosed moodustavad 99 protsenti raudteel veetavast kaubast on hinnatõus mõnest protsendist 17%ni, mis on pigem hindu korrigeeriva iseloomuga. Suurem hindade kasv oli tingitud eelkõige mõningate vanade tariifisoodustuste kaotamisest. Samas on ka kliente kellega on kokku lepppinud tariifide odavnemise kuni 5 protsenti.
Seotud lood
Kuidas tuvastada ärijuhid, kes kasutavad firmamatjaid?
Viimase aasta jooksul on firmade matmine märgatavalt kasvanud ning tegevusalale on sisenemas ka uusi tegijaid. Firmamatjad on isikud või ettevõtted, kes pakuvad teenust raskustes olevate firmade likvideerimiseks, sageli eesmärgiga vältida võlausaldajate nõudeid või maksuameti tähelepanu. Rahvapäraselt kutsutakse neid ka “tankistideks“.