• 03.12.08, 12:13
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Piraatlus on liiga lihtne

Piraatide riskid on väikesed ja tulu on suur, nii kasumilik ei ole isegi kokaiiniäri, kirjutas International Herald Tribune.
„Ei ole ühtki põhjust mitte piraat olla,“ möönis  USA mereväe admiral William Gortney. „Laev, mida kaaperada üritatakse ei tulista vastu. Saab raha. Piraate ei arreteerita, kuna seadused on hägusad.“
Kuigi praegu keskendutakse Adeni lahes toimuvale, on piraatlus üleilmne probleem. Muuhulgas murravad advokaadid pead, kas kaubalaevast võib tulistada, kui usutakse, et piraadid ründavad. Kes on süüdi, kui keegi sureb piraatide ja kaupmeeste vahelises tulistamises? Kelle jurisdiktsioon kehtib, kui somaallased arreteeritakse Taani lipu all sõitval laeval?
USA sõjaväe ühendatud peastaabi ülem admiral Mike Mullen möönis, et keerulisem küsimus, on kuidas mõista ja kas on üldse võimalik kohus kinni peetud piraadi üle.
Umbkaudsed arvutused näitavad, et Saudi-Araabia tankeri Sirius Star röövimise kulud olid 25 000 dollarit, kui osta selleks uus laev ja relvad. Lunaraha nõuti juba 25 miljonit dollarit.
Oleks lihtne panna ju sõjalavad valvama ja kui nad näevad kaubalavale lähenevat piraadi kiirlaeva see õhku lasta. Kuid kui asi jõuab kohtusse, kuidas tõestada, et õhku lastud alusel viibijatel olid kuritegelikud kavatsused.
Kaubalaevad ei taha relvastatud turvamehi, kuna see lisab kulusid ja piraatluse risk on tegelikult väike. Rahvusvahelise mereorganisatsiooni andmetel on maailma kaubalaevastiku suurus 50 525 alust. 9 kuuga on vaid 199 piraatluse juhtu, neist 36 kaaperdamist. Protsent on tõesti väike.
Siiski piraatide saak ja nõudmised on suuremaks muutunud. Kindlustused pakuvad seetõttu ka odavamat hinda neile kaubalavadele, kus on relvastatud turvamehed. Uued tegijad pakuvad teenust laevade kaitsmisel jne.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Enimloetud

1
Uudised
  • 09.05.25, 13:21
Topauto avas Tartus Lõuna-Eesti esimese CUPRA Garage müügisalongi
2
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
3
Uudised
  • 21.04.25, 12:01
Saadaval on 4,7 miljonit eurot, autovedajaid jätab see aga külmaks
Seitsme kuuga on välja antud alla veerandi kogusummast, mistõttu toetust pikendati taas ja laiendati ka taotlejate ringi
4
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
5
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
6
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Parima palgamaksja peamine tegevusala on puidu transport.
TOP
  • 04.04.25, 14:39
Autovedajate palga TOP 50: esmakordselt ajaloos ühes ettevõttes palk üle 4000 euro kuus
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele