Autor: Mariliis Pinn • 3. detsember 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Estonian Air võttis lennukite ostuks laenu

Ajal, kui peaminister Andrus Ansip soovib SASiga Estonian Airi arengusuundade üle läbi rääkida, on rahvuslik lennukompanii pidanud laenu võtma, et Bombardierile kolme kevadel liinile tuleva lennuki eest esimene osamakse tasuda.

Estonian Airi presidendi Andrus Aljase sõnul on omanikud ettevõte omakapitali suurendamise vajadusest teadlikud kevadest alates, kirjutas Äripäev.

SASile, Eesti riigile ja Crescole ei ole saladus, et omakapitali 300 miljonit krooni süstimata läheb firma mõne aja pärast pankrotti.

Mis ajaks Estonian Air 300 miljonit krooni vajab? "Sõltub paljudest asjaoludest. On võimalik asju finantseerida ka omakapitali tõstmata. Praegu me nende alternatiividega tegeleme. Seetõttu ei ole võimalik öelda täpset kuupäeva. On võimalik saada omanikelt lühiajalist laenu," nimetas Aljas üht päästevarianti.

Presidendi sõnul on kolme uue Bombardieri soetamise eelduseks igal juhul omakapitali kergitamine. "See oli selge juba kevadel. Praeguseks meil seda raha ei ole," märkis Aljas.

Ta rõhutas, et kõik seni on Estonian Air kõik oma kohustused Bombardieri ees täitnud, kuid mitte omakapitali abil. "Ettemaks on tasutud osaliselt meie enda rahavoogude abil ja osaliselt laenuga," kinnitas Aljas.

Ta jättis ütlemata, kellelt, kui palju ning mis tähtaja ja intressiga laenati. Ka jääb saladuseks, mis kuupäeval peab firma järgmise lepingujärgse kohustuse Bombardieri ees täitma ja kust selleks raha võetakse.

Esimene Bombardier CJR900 peaks liinilennu tegema Stockholmi järgmise aasta 11. mail kell 7.55.

Kas selleks ajaks on esimene uhiuus lennuk Eestisse jõudnud? "Kindlasti," oli Aljas veendunud.

Estonian Airi selle aasta kahjum võib küündida 100 miljoni kroonini. Mulluse majandusaasta aruande järgi ulatus lennufirma omakapital 140 miljoni kroonini.

Kui Estonian Air omanikelt lisaraha ei saa ja selle aasta kahjum tuleb tõepoolest 100 miljoni lähistele, vajub ettevõtte omakapital umbes 40miljoniliseks.

Peaminister Andrus Ansip tegi SASile ettepaneku rääkida Estonian Airi arengusuunad rahulikult läbi.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077