• 01.12.08, 17:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maanteetransport on endiselt suurim õhusaastaja

Euroopa keskkonnaagentuuri EEA kinnitusel on maanteetransport endiselt hulga ohtlike saasteainete põhiallikas.
Autod hoiavad Euroopa Liidu riikides (EL-27) kurba esikohta lämmastikoksiidide, süsinikmonooksiidi ehk vingugaasi ja metaanist erinevate gaasiliste orgaaniliste ainete poolest. Teine koht kuulub autotranspordile pisiosakeste poolest, kirjutas loodusajakiri.ee.
Ometi on kõigis ühenduse maades tehtud suuri pingutusi, et saastet vähendada. Suurimat edu on EL-27 saavutanud vääveloksiidide heidet kahandades: võrreldes 1990. aastaga on see vähenenud koguni ligi 70 protsenti. Vähemaks on jäänud ka muude kahjulike ainete emissioon: vingugaasil 53, orgaanilistel gaasidel 44 ja lämmastikoksiididel 35 protsenti.
Suurim vääveloksiidide allikas on EL-s elektri- ja soojatootmine lausa 58,4 protsendiga. Üle 90 protsendi ammoniaagiheitest tuleb põllumajandusest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.09.25, 11:48
Andmetark juhtimine: Kuidas kõhutunde asemel usaldada fakte ja võita konkurente?
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele