• 01.12.08, 17:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maanteetransport on endiselt suurim õhusaastaja

Euroopa keskkonnaagentuuri EEA kinnitusel on maanteetransport endiselt hulga ohtlike saasteainete põhiallikas.
Autod hoiavad Euroopa Liidu riikides (EL-27) kurba esikohta lämmastikoksiidide, süsinikmonooksiidi ehk vingugaasi ja metaanist erinevate gaasiliste orgaaniliste ainete poolest. Teine koht kuulub autotranspordile pisiosakeste poolest, kirjutas loodusajakiri.ee.
Ometi on kõigis ühenduse maades tehtud suuri pingutusi, et saastet vähendada. Suurimat edu on EL-27 saavutanud vääveloksiidide heidet kahandades: võrreldes 1990. aastaga on see vähenenud koguni ligi 70 protsenti. Vähemaks on jäänud ka muude kahjulike ainete emissioon: vingugaasil 53, orgaanilistel gaasidel 44 ja lämmastikoksiididel 35 protsenti.
Suurim vääveloksiidide allikas on EL-s elektri- ja soojatootmine lausa 58,4 protsendiga. Üle 90 protsendi ammoniaagiheitest tuleb põllumajandusest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele