Teist kuud järjest langes lennukiga reisijate arv, kuna lennufirmad tühistavad majanduslanguses lende.
Reisijate arv kukkus oktoobris 1,3%, septembris oli kukkumine 2,9%, vahendas Financial Times International Air Transport Associationi teadet.
Assotsiatsiooni juhi Giovanni Bisignani sõnul on kõige muret tekitavam olukord kaubaveo turul, lennukitega kaubavedu kahanes oktoobris 7,9%, mis on viies järjestikune kuu, mil mahud drastiliselt vähenevad. „Tööstusharu olukord on kriitiline. Kütusehinna langus annab pisut hingamisruumi, kuid majanduslangus on suurim oht kasumlikkusele,“ lisas Bisignani.
Oktoobris reisijate numbrite kukkumise pidurdumine on tema arust ainult ajutine ja olukorra tõsidust näitab kaubavedu. „Hullem on veel ees,“ lisas ta.
35% maailma kaupadest veetakse lennukiga. IATA andmetel on oktoobri kukkumine suurim alates 2001. aastast kui lõhkes IT-mull.
Ka on lennufirmad laienemist piirama asunud, kuid IATA teatel ei ole see vastavuses nõudlusega. 2008. oktoobris ei lennanud 200 lennukit, aasta tagasi oli see number 6.
Siiski läheb mõnel firmal veel hästi. Euroopa suuruselt kolmas odavlennufirma Air Berlin teatas kasumist, sest ärireisijad eelistavad järjest rohkem odavalt lennata. Firma kolmanda kvartali kasum enne makse kasvas 28% ehk 89 miljoni euroni (1,3 mld krooni), käive sealjuures oli 9% suurem ehk 1,1 miljardit eurot (17 mln krooni).
Suurbritannia lennufirma BMI British Midland teatas täna, et nende kahjum sel aastal tuleb firma tegevuse ajaloo suurim. 2001. aastal oli nende kahjum 29 miljonit naela ehk 540 mln krooni.
Seotud lood
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.
Hetkel kuum
Lisatud video lõigu eelprojektist
Tagasi Logistikauudised esilehele