• 26.11.08, 11:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eurovinjett kogus esimesel kuul üle 15 miljoni euro teemakse 

Elektrooniline Eurovinjett, mis lansseeriti selle aasta 1. oktoobril, tõestas juba esimesel kuul, et on väga efektiivne teemaksude kogumise süsteem – oktoobris müüdi kokku ligi 800 000 eurovinjetti 800 müügikohas Euroopas ja koguti 15 miljoni euro ulatuses teemakse.
Uus elektrooniline Eurovinjett on esimene üheksat riiki ühendav kasutajasõbralik elektrooniline teemaksude kogumise süsteem maailmas. Selles abil kogutakse makse raskeveokitelt kaaluga alates 12 tonni BeNeLuxi, Taani ja Rootsi teede kasutamise eest. Vinjeti eest on võimalik tasuda üheksa Euroopa riigi (BeNeLux, Taani, Rootsi, Saksamaa, Prantsusmaa, Suurbritannia ja Soome) bensiinijaamades ja praamidel. Hollandis saab Eurovinjetti osta ka internetis. Kaks kolmandikku tehingutest esimesel tegevuskuul sooritati Saksamaal, Prantsusmaal, Suurbritannias ja Soomes, Hollandis 17% ja Belgias 11%.
Antud uuendusliku süsteemi tõi turule Euroopa juhtiv teemaksude kogumise teenust osutav ettevõte AGES. Elektrooniline Eurovinjett on selle eelkäija, traditsioonilise paber Eurovinjeti, edasiarendus. “Peamine erinevus vana ja uue süsteemi vahel on autoriseerimise viis: kui vana Eurovinjett oli paberkandjal, siis uus salvestab kasutusõigused elektrooniliselt ja paberdokumente enam vaja ei ole,“ ütles AGES’e tootearenduse juht Ludger Linnemann.
Uus Eurovinjett salvestab vajaliku info elektrooniliste andmetena, mis on seotud auto registreerimisnumbriga. Elektroonilise vinjeti ostmiseks peab autojuht sisestama auto registreerimisnumbri, taotluse aja ja regiooni, telgede arvu ja emissioonikategooria. Teemaksude tasumiseks sobivad kõik enamkasutatud krediit-, kütuse- ja firmakaardid ning müügikohtades on võimalik maksta ka sularahas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lisaks lihtsustunud makseviisile, võimaldab uus Eurovinjett juurdepääsu tsentraalsele online andmebaasile, kust saab kiirelt ja mugavalt maksete staatust jälgida. Selline süsteem kergendab korravalvuri tööd, kes ei pea enam igat autot peatama vaid saab mobiilsest terminalist numbrimärgi alusel päringu esitada. Tänu ühtsele andmebaasile jäävad paremini silma teemaksust kõrvalehoidjad, kelle märkamine ja karistamine on nüüd lihtsam. Eurovinjetti kasutuselevõtt suurendab seega kontrolli võimalust, vähendades samas personali ja käsitlemiskulusid.
“Eelnevalt kasutusel olnud pabervinjettide käsitlemine on oluliselt kulukam uute elektrooniliste vinjettide kasutamisest. Pabervinjette tuleb toota, hoiustada ja jaotada ning nad nõuavad eelnevat investeeringut. Ühtlasi on paber vinjettide jõustamise protsess oluliselt keerulisem, seega probleemide ja üleliigsete kulude vältimiseks oleks mõistlik kasutada elektroonilisi vinjette,” leiab Ludger Linnemann.
Elektroonilised Eurovinjetid põhinevad e-Vinjetil - kõrgetasemelise elektroonilise teemaksu süsteemil, mis on loodud AGES'e poolt. e-Vinjeti süsteem ei ole rakendatav ainult raskeveokite puhul vaid ka tavaliste väikeautode korral. “e-Vinjett on edasi arenenud versioon originaalsest vinjetist, mis lihtsustab protsessi, suurendab mugavust kasutajale ning tõhusust transpordi teenuse pakkujale,” lisab Dr. Ludger Linnemann.
Uuendusliku ja loomuliku arenguna on e-Vinjet kaasaegne alternatiiv nii paber vinjetile, kui ka DSRC/GPS süsteemidele. e-Vinjet ühendab edukalt endas kõrgeid turvalisuse standardeid, usaldusväärsust, lihtsat kontrolli ja kasutatavust üheskoos oluliste kulude vähendamisega. “e-Vinjet sarnaneb krediitkaardi volitamis süsteemiga, olles mugav lahendus kõikidele osapooltele. AGES on firma, kellel on äärmiselt palju kogemusi teemaksu süsteemide disainimisel ja käsitlemisel seega e-Vinjett integreeritakse iga riigi vajaduste kohaselt. Lisaks mugavusele, mis elektrooniline süsteem pakub, tagab AGES maksmise garantii riigile – maksmata jätmise risk võetakse AGES'e poolt,” ütles AGES'e tootearendus juht Dr. Ludger Linnemann.
e-Vinjeti süsteemi on võimalik kasutada ükskõik, millise teemaksu kehtestamiseks:  riikliku või rahvusvahelise teekasutaja-, ummiku-, linnamaks, jne. Lisaks kergele kohandumisvõimele ja kasutajasõbralikkusele on e-Vinjett ühtlasi keskonnasõbralik, kuna ei kasutata paberit.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Enimloetud

1
Uudised
  • 10.10.25, 14:21
ELEA korraldab pikemate autorongide demopäeva
2
TOP
  • 25.09.25, 09:25
Autotranspordi TOPi esikohaomanik: turul käib pidev võitlus
3
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
4
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
5
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
6
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele