Eesti Posti nõukogu esimees Meelis Atonen ütles, et Eesti Post või selle osalus tuleks müüa rahvusvahelisele tegijale, sest ühe riigi keskne ettevõte ei tule globaliseeruvas logistikaäris tõenäoliselt kuigi hästi toime, kirjutas aripaev.ee.
"Mina isiklikult arvan, et Eesti Post erastatakse suuremale mängijale või tegijale," rääkis Meelis Atonen Eesti Posti juubelikonverentsil, "lennundusäri on meeletult globaalsem kui post- või logistikaäri, aga Estonian Airi lugu näitab, et siit lendamisega jääb ettevõte hätta. Muud moodi lihtsalt ei saa, kui tuleb olla suure süsteemi osa. Muud moodi ei ole Eesti Postile lihtsalt jõukohane."
Atonen rääkis, et lähiajal peaks vastuse saama, kas Eesti poliitikud julgevad Eesti Posti erastada. Posti infrastruktuur pole samas igavene, mida võiks võrrelda näiteks raudteerööbastega. "Posti infrastruktuuri saab väga lühikese ajaga üles ehitada," kommenteeris Atonen.
"Kas riik ise peab olema hokimängija mängus, kus ta on kohtunik? Ma isiklikult arvan, et see mängija ei saa olla oma otsustes päris vaba," viskas Atonen õhku küsimuse. Ta meenutas samas, et juba pooleteise kuu pärast peab Eesti oma postituru avama, kuid liiga palju asju on enne uut olukorda veel lahtised.
"Ma täna arvan, et oleme täna alles kriisi alguses ja muutused majanduses ei jäta puutumata ühtki ettevõtet, ka mitte Eesti Posti. Ühiskonna vastuvõtuvõime on väga vilets, sest oleme kogu aeg arvanud, et meie oleme õnneseened ja langetanud alati häid otsuseid," rääkis Atonen ja andis mõista, et Eesti Post jätkab inimeste koondamist ning ettevõtte tegevuse optimeerimist.
"Pole võimalik olla edukas, kui teenid vähem kui on su kulutused. Seda näitab kaks viimast aastat," sõnas Atonen.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts tunnistas täna, et riigiettevõtete erastamisega midagi kindlat veel paigas pole.
Seotud lood
Eesti logistikasüsteem on tänu oma strateegilisele asukohale, arenenud taristule ja digilahendustele üks tõhusamaid Baltimaades. Riik ühendab Põhja- ja Ida-Euroopa turge, pakkudes hästi toimivat maantee-, raudtee-, mere- ja õhutranspordi võrgustikku.