Autor: Mariliis Pinn • 13. november 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Estonian Air on 100 miljoniga kahjumis

Tänavu saja miljoni krooniga kahjumisse jäävale Estonian Airile on omanike rahasüst eluliselt oluline – lisarahata jäävad paremal juhul ostmata uued lennukid, halvemal juhul võib firmat oodata pankrot.

Postimees kirjutas, et kõik kiskus kiiva pärast 2005. aasta juhtkonnavahetust – samal aastal suutis firma veel kasumis püsida, kuid seejärel langeti kahjumisse ja praegu on Estonian Air olukorras, kus firma nõukogu liikmete kinnitusel tõotab aasta kahjumiks kujuneda sada miljonit krooni või enamgi.

Lennufirma presidendi Andrus Aljase sõnul on reisijate arv mullusega võrreldes kasvanud, kuid keskmine piletitulu kahanenud, mistõttu jääb käibe kasv mullusega võrreldes napiks.

Hädasti vajatakse vähemalt 300 miljoni krooni suurust rahasüsti,  uute lennukite soetamiseks ja igapäevaseks majandamiseks, sest kiirelt kasvavad kulud ei ole loodetust väiksemate tulude juures firmale manööverdamisruumi jätnud.

SASi esindajad ei ole seni ajakirjanduses oma kindlat seisukohta lisaraha andmises öelnud, küll aga on tunnistatud huvi osaluse suurendamise vastu, majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi sõnul ei ole riik seni otsustanud, kas ja mis tingimustel ollakse valmis firmasse lisaraha paigutama. Partsi sõnul on riigile oluline eelkõige see, et Tallinna ühendaks muu maailmaga võimalikult palju otselende. Kes neid liine haldab, ei olegi nii tähtis.

 

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077