• 01.11.08, 16:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EL kehtestab CO2 maksu lennundusele, raha tuleb reisijate taskust

Eelmisel nädalal sai liikmesriikide valitsustelt heakskiidu kava CO2 emissiooni piiramiseks lennunduses, mis läheb lennufirmadele hinnanguliselt maksma 3,5 mld eurot aastas ja peamine allikas selle kulu katmiseks on reisijate tasku.
Lennufirmad peavad liituma süsihappegaasi emissiooni kvootide kauplemissüsteemiga 1. jaanuarist 2012. a, kirjutas International Herald Tribune. 2005. a loodud süsteem hõlmab juba rasketööstust nagu elektri- ja tsemenditootmine. Lennufirmadele tähendab süsteem saastekvoodi ostmist, reaalne allikas selleks on eelkõige reisijate piletiraha. Lennufirmade juhid tegid otsuse silmapilkselt maatasa, hinnates selle aastaseks kuluks vähemalt 3,5 mld eurot.
“Euroopa Liit tegutseb nagu mingis omaette kookonis – isegi keset ülemaailmset majanduskriisi,” ütles rahvusvahelise õhutranspordiliidu peadirektor Giovanni Bisignani. Kava puudutab kõiki lennufirmasid, kes Euroopa Liidu riikides maanduvad või õhku tõusevad. Paljudki firmad on võidelnud enda süsteemi lülitamise vastu, kuna ei suuda väidetavalt selliseid lisakulusid kanda. Oma pahakspanu on väljendanud ka USA valitsus, kelle arvates EL reeglite laiendamine USA päritolu lennufirmadele on vastuolus rahvusvaheliste lennunduskokkulepetega.
Otsus tuli samal ajal õhutranspordiliidu teatega reisijate arvu vähenemisest septembris 2,9% võrreldes eelmise aasta sama ajaga. Õhuteel kaubavedu langes 7,7%. Organisatsiooni teatel oli tegu märgataivama langusega reisijate osas alates 2003. a ja kauba osas alates 2001. a. Euroopa suurim lennufirma Air France-KLM on teatanud suurest kasumi langusest seoses globaalse majanduskriisiga, kuid avaldanud siiski prognoosi kasumisse jääda, “kui turuolukord edasiselt ei halvene”. Käesoleva aasta esimese poole ülikõrged kütusehinnad kippusid nõrgemail lennufirmadel hinge välja võtma.
Nüüdne kava näeb siiski ette ka erandeid. Kohustused võivad olla kergemad alustavatele lennufirmadele kiiremini kasvava majandusega euroliidu maades, eelkõige Ida-Euroopas. Uued või aastas üle 18% kasvavad lennufirmad võivad teatud hulga saastekvooti saada tasuta, kuid seda vaid ühe korra. See peaks vältima nende riikide firmade karistamist, kus lennutranspordi kasutamine on praegu suhteliselt madal, selle kasv aga kiire.
Lennundusäri esindajate sõnul annab valdkond vaid väikese osa kasvuhoonegaaside koguemissioonist ja Euroopa meetmetest ei ole kasu vastava ülemaailmse kokkuleppe puudumisel.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 10:27
Maksuvõlglaste arv on kasvanud 35%, pankrotis ettevõtete arv 48%
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele