• 28.10.08, 07:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

120 miljonit arenguabi

Valka rajatakse lähiaastatel 110hektariline logistika- ja tööstuspark. Selle väljaarendamine maksab 120 miljonit krooni ning see peaks huvi pakkuma metalli-, puidu-, elektroonika-, toidu- ja ehitusmaterjalidetöösturitele.
Reedel kehtestab Valga linnavolikogu Väike-Laatsi tööstuspargi detailplaneeringu. Tööstuspargi suurus on umbes 60 hektarit, park rajatakse kolmes osas.
Esimese etapi jooksul (u 30 ha) ehitatakse kruntide piirini vee- ja kanalisatsioonisüsteemid, rajatakse elektriliinid, jalgteed, välisvalgustus ja sideliinid. Kruntide suurus on 0,1-5,8 hektarit. Logistikapargi planeeritava ala suurus on ligikaudu 50 hektarit.
2011. aastaks võetakse sellest kasutusele neljahektariline ala. Esimese etapi käigus ehitatakse poolehektarilisele alale laoplatsid konteineritele, valmistatakse ühehektarilisel alal ette pinnas terminali laiendamiseks ja rajatakse sideühendus ning välisvalgustus. Samuti ehitatakse raudteeharud ja ühendusteed põhimagistraalidega.
Valga linnavalitsuse arenguameti juhataja Meelis Linnamägi ütles, et linn arendab parke ise. "Parkide arendamisega tegeleb Valga linnavalitsus ning edaspidi ilmselt linnale kuuluv mittetulundusühing. Selle ülesanneteks on tegeleda logistika- ja tööstuspargi arendamise ja turundusega.
"Aidata tööstusparki siseneda soovijatel leida tööjõudu ning pakkuda neile nõustamis- ja tugiteenuseid, hoida korras tööstuspargi ja logistikapargi 120 miljonit arenguabiinfrastruktuuri, abistada ettevõtteid toetuste taotlemisel," loetles Linnamägi.
Piirijaama valmimine Koidulas on eelduseks, et Valka rajatavad pargid tõrgeteta töötaksid. Soome, Rootsi ja Saksamaale metallkonstruktsioone tootva Eha Rauatööd OÜ omanik ja juhataja Kaupo Roop arvab, et praegusel kehval ajal peaksid ettevõtjad igal juhul ringi vaatama ja igas mõttes soodsamaid tegutsemispaiku otsima.
"Valga on geograafilises mõttes heas kohas. Riia ja selle sadama lähedus on ülimalt oluline (160 km linnulennult), maanteed saavad siin kokku, korralik raudteesõlm on ka olemas, kuigi praegu see kahjuks ei toimi. Tööjõudu linnas küll napib, aga samas on Valmiera 40 kilomeetri kaugusel, Otepää ja Tõrva umbes sama kaugel. Seega peaks ka töötajaid ettevõtetesse leiduma. Koidula piirijaama asuti ka ehitama, mis on rajatavat logistika- ja tööstusparki silmas pidades vägagi tähtis," arutles Roop.
Ta arvab, et just järgmisel sügisel vajub Eesti majandus sügavaimasse lohku, kuid seejärel alustab taas tasapisi tõusu.
"Kellel leidub vabu vahendeid, see võiks just kriisi ajal tulevikule ja uuele tõusule mõelda," rõhutab Roop.
Miks võiks ettevõtja huvi tunda just Valka rajatava tööstus- ja logistikapargi vastu?
Juba aastaid Valgas tegutsenud ASi Estreftransservice juhataja Uno Heinla ütles, et Valga geograafiline asend on igati hea. "Venemaa, Läti ja Leedu turud on nii raudtee- kui ka autotranspordi seisukohalt lähedal. Kõik lähtub tootmisettevõtte toodangu struktuurist: kust tuleb toore, millistele turgudele on valmistoodang suunatud. Valgas on arenenud infrastruktuur ja vabaaja veetmise võimalused. Kahjuks oleme me ikka veel Eesti mõistes väikelinna staatuses ja investeerija on vaadanud Valgast mööda," ütles Heinla.
Ta arvas, et probleemiks saab tööjõu puudus. "Valga vananeb iga aastaga. See on tingitud huvitavate töökohtade puudusest. Valgal on tulevikus perspektiivi, kuid millal see aeg tuleb, on keeruline ennustada. Aitab sellele kaasa tööstuspark või miski muu, näitab aeg. Kuskilt tuleb aga alustada," märkis Heinla.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Enimloetud

1
Uudised
  • 09.05.25, 13:21
Topauto avas Tartus Lõuna-Eesti esimese CUPRA Garage müügisalongi
2
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
3
Uudised
  • 21.04.25, 12:01
Saadaval on 4,7 miljonit eurot, autovedajaid jätab see aga külmaks
Seitsme kuuga on välja antud alla veerandi kogusummast, mistõttu toetust pikendati taas ja laiendati ka taotlejate ringi
4
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
5
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
6
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Parima palgamaksja peamine tegevusala on puidu transport.
TOP
  • 04.04.25, 14:39
Autovedajate palga TOP 50: esmakordselt ajaloos ühes ettevõttes palk üle 4000 euro kuus
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele