United Motorsi Tallinna esinduse juht
Toomas Pärna ütles aripaev.ee-le, et selle aasta üheksa kuu võrdluses on pigem
näha impordi kasvu.
Üheksa kuu tulemuste põhjal täheldati BMWde sisse toomises kasvu umbes 12% ulatusesvõrdluses eelmise aasta sama ajaga, augustis oli kasv isegi ligi 15%. Pärna sõnul võis statistikaameti andmetest nähtuv sõidukite impordi 52protsendiline kukkumine augustis olla tingitud kasutatud autode sisse toomise vähenemisest.
„Automüügi kõver on nagu kahe küüriga kaamel,“ vastas Pärna küsimusele, kuidas automüügi kõver aasta jooksul kulgeb, ning millal on tõusu ja millal languse aeg. Tema sõnul võib esimest küüru täheldada märtsis aprillis ning mai, juuni, juuli langeb ning august september on madalam. Teine küür hakkab tõusma septembris ning saavutab oma tipu oktoobris, novembris.
Tema sõnul on siseturul olukord, kus vanem auto vahetatakse uuema vastu ja kolme kuni viie aastase auto omanik ostab päris uue. See omakorda on tekitanud ülepakkumise ja ajanud kasutatud autode turul hinnad palju alla ning kaob ära äriidee tuua väljast kasutatud autosid sisse.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Pärna nentis, et majanduslangus on avaldanud oma mõju just uute autode müügile.“Seal on põhiküsimus pankade käitumises, Eestis ostetakse 86% uutest autodest liisinguga. Kui pangad muutuvad raha välja andmisel konservatiivsemaks, mõjutab see ka autoturgu, selles ei ole kahtlust.“
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.