• 06.10.08, 11:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Liisingu käibemaksumuudatus pärsib kogu autoturgu

Saksa Auto AS juhataja Toomas Kuusk ütles aripaev.ee-le, et liisingu käibemaksu muutev seaduseelnõu pärsib kogu autoturgu ning riigile laekub maksu varasemast vähem.
"Umbes 70-80% sõidukeid ostetakse finantsasutuste vahendeid kasutades, st selline seaduseelnõu puudutab 70-80% meie potentsiaalsetest klientidest. Järelikult mõjutab seaduseelnõu kogu autoturgu. Autoostja, kes plaanib omale uut sõidukit muretseda, arvestab mingisuguse kindla esmase liisingu sissemaksusummaga, näiteks 10% auto maksumusest. Plaanitava seaduseelnõu kohaselt oleks tal vaja veel 18% auto maksumusest ehkkokku 28%. Seda raha tal ei ole. Järelikult lükkab ta oma ostuotsuse edasi või ostab oluliselt odavama või vana pruugitud auto," selgitas Kuusk.
Saksa Auto juhi sõnultähendab see, et riigile laekub käibemaksu kokkuvõttes vähem. "Seejuures ei tohiks ära unustada ka keskkonnaaspekti. Vanemad autod saastavad keskkonda oluliselt rohkem kui kaasaegsed säästlikud ja väikese heitgaaside eritavusega autod. Uus, võimas tänapäeva maastur saastab keskkonda vähem kui kümme aastat vana väikene sõiduauto. Seega peaks riik igatpidi toetama, mitte takistama uute autode ostmist," leidis Kuusk.
"Samuti tundub ebaõiglane, et käibemaksu nõutakse ette kasutamata teenuse eest. Teatavasti kasutusrendi puhul renditakse liisingfirma käest auto mingiks teatud perioodiks. Samas on võimalik liisingleping lühikese etteteatamise järel ennetähtaegselt lõpetada. Järelikult on autoostja maksnud riigile käibemaksu teenuse eest, mida ta kunagi ei kasuta," ütles Kuusk ja lisas, "selline seaduseelnõu pärsib kogu Eesti autoturgu. Samamoodi puudutab see ka Saksa Autot."
Premium Motorsi omanik Jürgen Vester ütles: "Mul on tunne, et see riik ei tea mida teha ja kuhu oma siht seada. Kogu käibemaksu kohene maksmine pärsib kindlasti kogu uute autode turgu kaasa arvatud ka meie firma tegemisi."
Silberauto turundus- ja klienditeenindusosakonna juhataja Helena Hyldahl ütles: "Suur tänu küsimuse eest, kuid leiame, et selle kommenteerimine on ehk pisut ennatlik."
Praegu maksustatakse autoliisingut kui teenust. Riigikogu menetlusse jõudnud käibemaksumuudatus loeb aga liisingu vara võõrandamiseks, kui üle läheb sõiduki omandiõigus, tekib omandiõiguse ülemineku või kasutuslepingu pikendamise võimalus ning lepingu sõlmimisel tasutakse oluline osa kauba maksumusest.
Kui riigikogu asja heaks kiidab, muutub liisingu käibemaksustamine tuleva aasta 1. jaanuaril.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Parima palgamaksja peamine tegevusala on puidu transport.
TOP
  • 04.04.25, 14:39
Autovedajate palga TOP 50: esmakordselt ajaloos ühes ettevõttes palk üle 4000 euro kuus
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele