Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi
andmeil on mandri- ja Muhumaa vahelise püsiühenduse uuringuteks kümne aastaga
kulunud 12 550 000 krooni, vahendas Oma Saar.
Selle summa vastu tundis oma arupärimises huvi riigikogu liige Ain Seppik. Lääne-Eestist riigikokku valitud keskerakondlane puudutas oma kirjalikus küsimuses praamipiletite hindu, nende võimalikku kallinemist, graafiku hõrendamist, püsiühenduse uuringute maksumust. Viimaks küsis Seppik: “Kas ja millal püsiühendus Saaremaa ja mandri vahele tuleb?”
Majandusministeeriumi andmeil alustas Eesti geoloogiakeskus geoloogiliste uurimistöödega Suures väinas 1997. aastal. Kalleim seni läbiviidud uuring oli 2005. aastal tehtud Saaremaa püsiühenduse majandus- ja keskkonnaanalüüs, mis maksis üle 7,7 miljoni krooni.
Praegu koostatav sõitjate ja veoste üle Suure väina veo perspektiivse korraldamise kava ja keskkonnamõju strateegiline hindamine lähevad kokku maksma üle 16 miljoni krooni.
“Valitsusliidu programmi aastateks 2007–2011 kohaselt viib valitsusliit lõpule Saaremaa püsiühenduse tasuvuse ja keskkonnamõjude uuringud ning alustab Saaremaa püsiühenduse rajamist eesmärgiga rajada aastaks 2015 püsiühendus,” märkis Juhan Parts vastuses Ain Seppikule.
Seotud lood
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.