• 24.09.08, 16:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti-Hiina mereveolepe loodab odavat logistikasüsteemi

Eesti-Hiina mereveokokkulepe sõlmimisel ütles Hiina transpordi aseminister Xu Zuyuan, et Tallinna sadam saaks majanduslikus osas olulist rolli mängida, peaks kogu logistikasüsteem väga odav olema.
Täna allkirjastasid majandusminister Juhan Parts ning Hiinatranspordi aseminister Xu Zuyuan Eesti-Hiina mereveokokkulepe. Lepe võimaldab Eesti sadamatel koostööd eelkõige konteinervedude vallas, pakkudes võimalusi siinsetele logistika- ja transpordiettevõtetele.
“Mereveolepe võtab maha takistused mõlema riigi kaubavahetuse arendamisel ja loob võimaluse merendus- ja transpordiettevõtetele otsekontaktideks ja edasiseks kaubanduskoostööks,” kommenteerisParts lepingut.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Parts ütles, et lepet on rohkem kui üks aasta ettevalmistatud. "Lepe on oluline Eesti – Hiina kaubandussuhete arendamise kontekstis laiemalt."
Minister tõdes, et pooled näevad võimalust ka lennundusalaseks koostööks. „Lennundusalasel koostööl on suur potentsiaal,“ lisas Parts.
Hiina transpordi aseminister Xu Zuyuani tõdes, et Eesti ja Hiina mereveolepe on nende jaoks 69-s taoline leping. “Lepe arendab meie koostööd merenduselt kaubandusele. Eesti mängib olulist rolli kogu piirkonna arengus ning transpordi areng on siin väga oluline,” ütles Zuyuan.
Zuyuani rõhutas, et Tallinna sadamal on geograafilised eelised ning ta on kindel, et see saab olema edukas.
“Tallinna sadama funktsioneerimise jaoks on vaja arengut ja aega ning selle juures on lisakskoordineerimise küsimused olulised. Et sadam saaks majanduslikus osas olulist rolli mängida, peaks kogu logistikasüsteem väga odav olema," märkis ta.
Lepe tagab lepingupoolte lipu all sõitvate laevade võrdse kohtlemise mõlema riigi sadamates ja lihtsustades lepingupoolte lipu all sõitvate laevade laevapere liikmete sisenemist teise lepingupoole territooriumile.
Kahepoolse lepinguga reguleeritakse koostööd merendusvõimude vahel, meremeeste dokumentide tunnustamist ning nende maale tuleku ja maal viibimisega seonduvat, samuti merepääste ja maksuküsimusi.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Viimased uudised

Uudised
  • 30.05.25, 11:57
Eestist saab nüüd Lux Expressiga Palangasse ja Klaipėdasse
Uudised
  • 30.05.25, 11:35
Vestlusring | Ökonomist: USA tollitariifide trall tuleb Eestis tarneahela juhtimisest lihtsalt välja tõsta
Iga päev tuleb uusi uudiseid ja neid võiksid töösturid jälgida
Uudised
  • 30.05.25, 11:28
Kirjade ja pakkide saatmise hind tõuseb 1. juulist
Uudised
  • 30.05.25, 11:00
Air Balticu uue tegevjuhi kohale on üle 40 huvilise 30 riigist
Ajutine tegevjuht usub, et viie aasta pärast on Air Balticu lennukipark kaks korda suurem.
Uudised
  • 30.05.25, 01:04
Eesti mängib transpordisektori kliimakohustuste täitmisel tulega
Fossiilkütuste osakaal on hoopis kasvanud, ETS2 kardetakse enne valimisi nagu tuld: iga tegemata jätmine saab ühel hetkel karistatud.
Uudised
  • 29.05.25, 15:43
Liiklus Sauga–Pärnu 2+2 ehituslõigul suunatakse uuele trassile
Uudised
  • 29.05.25, 15:33
Hoiatus: sotsiaalmeedias levib valeinfo juhilubade väljastamisest Eestis
Uudised
  • 29.05.25, 14:32
Eesti parim tarneahelajuht 2025 on snäkitootja Ellyt Talv
Antsla vallast Võrumaal on loodud globaalne tarneahel! Ellyt Talv edendab ka Vietnami põllumajandust luues farmeritele tarneahela Euroopasse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Logistikauudised esilehele