Autovedajad ennustavad 2008. aasta kasumi
langemist kümnendiku võrra võrreldes eelmise aastaga.
Autovedajatele oli 2007. aasta üks viimase aja kehvemaid, kasumid vähenesid viiendiku võrra.Hullem aga seisab veel ees – 2008. aastal tõusnud kütusehind ja suure kaarega nõudlust ületav pakkumine lubab turult korjata vaid üksikuid kasumikroone.
Äripäeva Autotranspordifirmade TOP 50 suurima kasumiga autotranspordifirma koondkasum räägib trendist selgelt keelt: 2007. aastal vähenes autovedajate kasum võrreldes 2006. aastaga 20,1%, vähenemine oli isegi võrreldes 2005. aastaga 7,7%. Sealjuures on ettevõtete koondkäive kõikidel neil aastatel kasvanud. Seega on probleem kulude kasvus.
Tänavuse aasta kasumiprognooside küsimisele vastas TOPi koostamisel 21 ettevõtet. Nende antud arvude järgi väheneb tänavu autovedajate kasum veel 9,5% võrreldes eelmise aastaga.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Üldist turu kasumlikkust hinnates on vedajad tunduvalt pessimistlikumad. „Kaldun arvama, et miinuspoole peale,“ vastab OÜ ALTEF juhataja Aare Laanemets küsimusele, milliseks kujuneb tänavu autoettevõtete kasumlikkus. „Vähemalt 20% väiksem eelmisest aastast,“ lisab OÜ GRT Eesti juhatuse liige Peeter Murumägi. „Kasumid on ehk paariprotsendilised. Ilmselt aga lõpetavad selle aasta suurem osa ettevõtetest nulli või kerge miinusega ja sel juhul on veel hästi läinud,“ resümeerib OÜ Redline juhatuse esimees Janek Raudkats.
Äripäeva Autotranspordifirmade TOP ilmub 24. septembril kuukirjas Logistika.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.