Riigikogu menetluses oleva
liikluskindlustuse seaduse muutmise eelnõu kohaselt hakkaks liikluskindlustus
kehtima ka riigisisestel parvlaevaliinidel, kuna praegu puudub praamidel
liiklevatel sõidukijuhtidel õnnetuse korral kohustusliku liikluskindlustuse
kaitse.
Praegu kehtiva liikluskindlustuse seaduse kohaselt ei käsitleta teeliiklusena liiklust hoone sees ja sõidukis, välja arvatud hoones asuvas parklas. LS § 3 muutmise seaduse eelnõu algatanud Keskerakonna fraktsioon leidis, et reisiparvlaev on liikluseks avatud ning tegemist on parkimisalaga, millele peaks laienema liikluskindlustuse kaitse, kirjutas Meie Maa.
Eelnõu esimesel lugemisel riigikogus teatas eelnõu ettekandja, keskerakondlane Kalle Laanet, et 2006. aastal oli parvlaevadel viis, 2007. aastal 14 ja 2008. aastal seni üks liiklusõnnetus.
AS Saaremaa Laevakompanii andmetel ei ole praamidel viimase kolme aasta jooksul firma süül liiklusõnnetusi märkimisväärselt olnud. “Kui juhtus, siis madruse ja kliendi teineteise mittemõistmise pärast,” teatas Meie Maale Saaremaa Laevakompanii. “Kahjud jäävad mõne tuhande piiridesse. Oleme üritanud läheneda kliendisõbralikult ja vaieldavas olukorras otsustanud kliendi kasuks,” lisas laevafirma.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.