Sel nädalal müüs Vjatšeslav Leedole kuuluv
Saaremaa Laevakompanii vanarauaks parvlaevad Hiiumaa ja Vardo. See on algus
mitme laeva müügiprotsessile, mis kestab aastani 2011, kui Väinamerel hakkavad
kurseerima täiesti uued laevad.
Kaks 60-ndatel ehitatud ja juba paar aastat liinilt maas olnud laeva Hiiumaa ja Vardo ostis BLRT Grupp. Laevakompanii tehnikadirektor Talvi Simmo ütles Oma Saarele, et laevade müügi põhjuseks oli nende suur amortisatsioon, ning nende euronormidega kooskõlla viimine oleks läinud liiga kalliks.
Ligi kuu aega kestnud müügiprotsessi kestel olid laevade ostmisest huvitatud nii BLRT Grupp kui ka Kuusakoski. “See aitas meil natuke hinda üles ka kruvida,” märkis Simmo, kuid nentis, et lõplik müügihind jääb tehingu poolte teada. Simmo andmetel läks Hiiumaa müüki kaaluga 600 tonni ning Vardo kaaluks oli 120 tonni.
Parvlaevaliiklust korraldava SLK tütarfirma Väinamere Liinid OÜ juhataja Urmas Treieli sõnul on nende kahe laeva müügiga pandud algus protsessile, mis näeb ette laevastiku suureosalist väljavahetamist ning uute laevade liinile tulekut. Treiel märkis, et protsess võtab aega kolm aastat ning lõpeb aastal 2011.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kolm parvlaeva on SLK müünud ka varasematel aastatel, kuna uusi aluseid on juurde tulnud ja laevade vajadus ei ole nii suur.
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.