• 13.08.08, 19:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saksa Auto juht: Peugeot’ positsioon on ülivilets

Saksa Auto juhatuse liigeJussi Pärnpuu leiab, et viimased kuud on Peugeot’le halvasti mõjunud ning Peugeot’ positsioon on Eesti turul ülivilets.
Peugeot’ edasimüümise vastu on varem huvi üles näidanud ka Saksa Auto omanik Eesti Talleks eesotsas Andres Sarriga.
Volkswageneid müüv Saksa Auto juhatuse liige ja ka Eesti Talleksi juhatuse liige Jussi Pärnpuu ütles kuu aega tagasi Äripäevale, et Eesti Talleks oleks Peugeot'de müügist huvitatud, kuid lisas, et nad ootavad, kuni maaletooja paika pannakse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pärnpuu vastab nüüd, kus maaletooja on teada: „Ei tea. Need on pikad protsessid, enne kui ärid käima lähevad. Praegu ei ole isegi väga tõsiselt viitsinud mõelda selle peale. Eks neid autopoode juba on kah. Tingimused tuleb seada, et äri oleks mõistuspärane, see pole rapsimise koht”.
Pärnpuu sõnul on 2-3 segast kuud Peugeot’le jälje jätnud ja võtab aega kuni ettevõte sellest toimub. „Peugeot’ positsioon on ülivilets. Need segaduse kuud on margi imidžile halvasti mõjunud. Nii kergelt see positsioon tagasi ei tule, sest segadust ja pahandust on küllalt olnud. Seal midagi võimatut ja hullu pole, aga see nõuab aega. Vaja on kõikide asjaosaliste kõva tööd,” nentis Pärnpuu.
Saksa Auto juhatuse liikmesõnul sõltub Peugeot’ edasine tulevik Eestis paljuski tootja tahtest. Uue maaletoojal K.W. Bruunil on soov saavutada 8% turuosa pikemas perspektiivis. Eelmise aasta lõpus hindas toonane Peugeot’ maaletooja Kommest Auto Peugeot’ turuosa Eestis 4,9 protsendile.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Puhtalt tootja otsus, tootja mõjutada on see otsus. Kui tootja annab hästi järgi asjades, siis see on muidugi võimalik. Kohalik müügiorganisatsioon võib olla väga tubli, aga see kõik onhindades kinni. Praegu on ju autoturul surutisetingimused. Kui tootja otsustab seda teed minna, et venib kõvasti hindades ja muudes tingimustes, siison võimalik suhteliselt kiiresti turuosa juurde võita. Ega edasimüüja ei ole võimeline tervet linna reklaamplakateid täis riputama. Kui tootja otsustab raha lugema hakata, siis see pole aga võimalik,” märkis Pärnpuu.
Peagi uue Peugeot’ maaletooja diileriks saav OÜ Auto Forte Balticu nõukogu liige Raido Toonekurg usub, et praegune majanduskeskkond tuleb pigem Peugeot’le kasuks, arvestades kütusehindu ja majanduslangust ning võimalikku CO2-põhist maksustamist.
Pärnpuu väikeautosid Peugeot’ eeliseks ei pea. „Kõigil on ju väikeautosid mudelite portfellides. Konkureerimise raskuspunkt liigub ju läbi turu väikeautode poole ja mõjutab kõiki turuosalisi. Neid ettevõtteid, kellel on lai mudelivalik on ju ka peale Peugeot’, näiteks Ford, Volkswagen, Renault. Ühelgi margil pole siin selget edu. Igas segmendis on ju konkurents,” oli ta skeptiline.
Peugeot lõi täna käed uued importööriga, taanlaste ettevõtte K.W. Bruuniga. Ettevõtjad loodavad, et teevad kolmekuulise pausi tasa septembris algava reklaamikampaaniaga.
Hillar Tederi kontrolli all oleva investeerimisfirma tütarettevõte OÜ Auto Forte Balticu nõukogu liige Raido Toonekurg ütles, et läbirääkimised edasimüüja staatuse üle uue Peugeot’de importööri K.W. Bruuniga juba käivad ja lepingu sõlmimine on vaid vormistamise küsimus.

Seotud lood

Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Alltoursi omanikud on aru saanud, et vanade ja logisevate bussidega enam ellu ei jää. Sestap on investeeringud uutesse bussidesse väga olulisel kohal.
TOP
  • 17.10.25, 14:24
Sõitjateveo TOP: juhuvedudega tegelev Pärnu perefirma lükkas Lux Expressi troonilt
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele