Helikopteriõnnetuse põhjustas kolm aastat 
tagasi vigane juhtimisseade ning õnnetuse uurimine on seega lõppenud.
Eesti Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi halduses olev uurimiskomisjon avalikustas täna 2005. aastal toimunud helikopteriõnnetuse lõppraporti.
12 reisija ja 2 meeskonnaliikme elu võtnud õnnetuse põhjustas juhtimiseadeldise vigane servo ja plasmakatte äkiline eraldumine.
”Avaldame kaastunnet hukkunute omastele ja loodame, et lõppraporti valmimine leevendab nende leina”, tõdeb Kaj Takolander, Copterlinei tegevjuht.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kolm aastat tagasi Tallinna külje all alla kukkunud helikopteri Sikorsky S-76 õnnetuse põhjuseks tunnistati juhtimiseadeldise vigane servo ja plasmakatte äkiline eraldumine. Selle eest vastutab valmistajatehas. Copterline on seisukohal, et õnnetus ei tulenenud ettevõtte tegevusest.
Takolanderi väitel on raport põhjalik, kuid ei saa nõustuda oletusega, et Copterline oleks saanud teisiti tegutsedes viga ennetada.
”Raportis esitatud faktid ei toeta järeldusi, et oleksime võinud õnnetuse põhjustanud vea süsteemis avastada. Helikopteri hooldused toimusid asjakohaselt. Copterline on tegutsenud Lennuameti ja valmistajatehase juhendite ja määruste põhjal. Selle on Lennuamet ka oma raportis ära märkinud” , ütleb Takolander.
Copterline on esitanud Ameerika Ühendriikide kohtule hagi valmistajatehase vastu. Kohtumenetlus kestab.
Seotud lood
Kiirus, täpsus ja töökindlus – need kolm märksõna määravad tänapäeva laotöö kvaliteedi. Kui süsteem peab töötama ööpäevaringselt, ei piisa ainult heast tarkvarast, vaid vaja on ka vastupidavat ja nutikat riistvara, mis peab vastu kõige nõudlikumas keskkonnas. Nixor aitab ettevõtetel juurutada ja hooldada Datalogicu seadmeid nii, et kogu logistikaahel, alates kauba vastuvõtust kuni väljastuseni, toimib katkestusteta ja läbipaistvalt.