Helikopteriõnnetuse põhjustas kolm aastat
tagasi vigane juhtimisseade ning õnnetuse uurimine on seega lõppenud.
Eesti Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi halduses olev uurimiskomisjon avalikustas täna 2005. aastal toimunud helikopteriõnnetuse lõppraporti.
12 reisija ja 2 meeskonnaliikme elu võtnud õnnetuse põhjustas juhtimiseadeldise vigane servo ja plasmakatte äkiline eraldumine.
”Avaldame kaastunnet hukkunute omastele ja loodame, et lõppraporti valmimine leevendab nende leina”, tõdeb Kaj Takolander, Copterlinei tegevjuht.
Kolm aastat tagasi Tallinna külje all alla kukkunud helikopteri Sikorsky S-76 õnnetuse põhjuseks tunnistati juhtimiseadeldise vigane servo ja plasmakatte äkiline eraldumine. Selle eest vastutab valmistajatehas. Copterline on seisukohal, et õnnetus ei tulenenud ettevõtte tegevusest.
Takolanderi väitel on raport põhjalik, kuid ei saa nõustuda oletusega, et Copterline oleks saanud teisiti tegutsedes viga ennetada.
”Raportis esitatud faktid ei toeta järeldusi, et oleksime võinud õnnetuse põhjustanud vea süsteemis avastada. Helikopteri hooldused toimusid asjakohaselt. Copterline on tegutsenud Lennuameti ja valmistajatehase juhendite ja määruste põhjal. Selle on Lennuamet ka oma raportis ära märkinud” , ütleb Takolander.
Copterline on esitanud Ameerika Ühendriikide kohtule hagi valmistajatehase vastu. Kohtumenetlus kestab.
Seotud lood
Kandidaatide esitamine konkursile „Parim tarneahelajuht 2025“ on avatud ja tähtaeg on 3. aprill 2025.