Saksa luksusautode poolest tuntud Daimler
on märgatavalt turuväärtust kaotanud, mistõttu spekuleerivad autoanalüütikud
ettevõtte müügist.
Võimalike ostjatena on välja pakutud vene miljardärid, kirjutas kauppalehti.fi.
Lehele olukorda kommenteerinud analüütikute sõnul on konkurentide ostusoove vähendanud kogu autotööstust laastav kütuse hinnatõus ja järjest karmimad keskkonnanõuded.
Vene miljardärid võivad asjatundjate hinnangul aga käituda ettearvamatult. Nende kasuks ostu-müügi protsessis võiks rääkida see, et Mercedese ülikallid mudelid on maailma rikkaimate hulka kuuluvate oligarhide seas väga populaarsed.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Spekulatsioonide kohaselt kujutaks kogu Saksa autokontsern mis tahes vene ärigigandi portfellis endast kõigi ihaldatud kalliskivi.
Võimalikeks ostjateks peetakse veel Araabiamaade ja Hiina investoreid. Nende tegevust tahetakse aga Saksamaal poliitiliselt piirata.
Igal juhul oleks Daimler lihtne saak mis tahes suurinvestorile, sest kontsernil puudub kaitsev suuromanik. Maailma ühe väärtuslikuma automargi võib uus omanik endale saada umbes 37 miljardi euro ehk 580 miljardi krooni eest.
Daimleri poolaastatulemused valmistasid suure pettumuse. Sellele järgnenud kasumihoiatus kukutas Mercedes-Benzi tootja aktsiat kümne protsendi võrra.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.