Eestis tuleb lähiaastatel välja vahetada
peaaegu kõik reisirongid, kuna nende kasutusaeg hakkab lõppema, mis ei kindlusta
aga vähemtasuvatel liinidel rongiliikluse säilimist.
Juba kahe aasta pärast lõpeb Edelaraudteel seitsme rongikoosseisu ehk kolmveerandi rongide ning üsna peagi ka enam kui 30-aastaste elektrirongide kasutusaeg, vahendasERR.
Elektriraudtee juhatuse liikme Kuldar Väärsi sõnul peaks ettevõte valitsuse esialgse plaani kohaselt ostma 36 uut rongi, mille operaator selguks rahvusvahelisel konkursil.
Kui rongide ostmise kohalt valitseb üksmeel, siis selles, kuhu nad sõitma peaksid, mitte. Praegu soovib valitsus eraldada enam kui kuussada miljonit krooni, et muuta sarnaselt Tartule atraktiivseks ka Viljandi ja Pärnu suunad.
Riigikogu liige Silver Meikar selgitas, et Tartu liinil makstakse ühe reisija piletihinnale peale 40 krooni, kuid mõnedele teistele liinidele rohkem, mistõttu on need aga jätkamiseks liiga kallid.
Praegu sõidab näiteks Pärnusse liiga vähe inimesi, et rongiliikluse arendamist kuidagi õigustada. See ei pruugiks ehk nii siiski olla.
Seotud lood
Eesti logistikasüsteem on tänu oma strateegilisele asukohale, arenenud taristule ja digilahendustele üks tõhusamaid Baltimaades. Riik ühendab Põhja- ja Ida-Euroopa turge, pakkudes hästi toimivat maantee-, raudtee-, mere- ja õhutranspordi võrgustikku.