Lennufirma SASile anti Londonis
lennundusajakirja Airline Business iga-aastasel auhinnatseremoonial üle auhind
tähelepanuväärse tehnilise arengu eest. SAS võitis autasu tänu „rohelisele
lähenemisele“ ning biomeetria kasutamisele registreerimislaudades, teatas
ettevõte.
SASi kohta märgiti, et ettevõtte tegevus on näidanud, et pingeline kommertspositsioon ei ole pannud neid uuendustest hoiduma.
„Me oleme auhinna saamise pärast õnnelikud, sest see tunnustab meie ettevõtte arengut,“ ütlesSASi tootearenduse asedirektor Peter Söderlund.
„Alustasime reisijate sõrmejälgede biomeetrilise skaneerimisega lendudele registreerimisel turvanõuete tugevnemise tõttu. Eesmärk oli leida viis, kuidas reisijaid piletite ning pagasiga ohutult siduda. ID-kaartide kontrolli oli tegelikkuses raske teostada, kuna reisijate arv on väga suur. Täiesti automaatne süsteem oli meile lahenduseks ning biomeetria kasutamine on siiamaani hästi toiminud,“ rääkis Söderlund uuendustest.
Artikkel jätkub pärast reklaami
SAS sooritas 2006. ja 2007. aastal 2300 rohelist aktsiooni. Näiteks loodi ühendus lennuliinide teekondi määravate arvutite ning lennuliiklust kontrolliva süsteemi vahel, mis tegi võimalikuks optimaalse lennumarsruudi ning täpse lennuaja kindlaksmääramise. Tulemus on energiasääst, vähem heitgaaside emissiooni ning kõikidele lennujaamas tegutsevatele inimestele kasu toova etteennustatavuse kasv.
„Samuti oleme pannud nelja lennuki pardale täiendavad arvutipõhised võimalused, tänu millele saame katsetega jätkata ning uurida, kuidas süsteemi arendada, et ennustada terve lennuaja täpset teekonda,“ rääkis SASi projektijuht Peter Larson.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.