Saare maavalitsuse välja kuulutatud
ühistranspordi riigihange maakonna bussiliinide teenindamiseks võib nurjuda,
kuna praegu veel ametlikult kinnitamata andmetel on riigihanke käigus tehtud
kaks pakkumist maavalitsuse käsutuses olevatest eelarvelistest vahenditest
kõrgemad.
Eilse Ruhnu visiidi ajal puudutas Saare maavanem Toomas Kasemaa ühe oma esinemise ajal põgusalt ka maakonna ühistranspordiga seonduvaid küsimusi, kirjutas Oma Saar.
Muuhulgas andis maavanem mõista, et äsja lõppenud riigihange maakonna bussiliinide teenindaja leidmiseks võib kas ebaõnnestuda või siis lõppeda sellega, et maakonnasiseste bussiliinide arvu tuleb veelgi kärpida. Taoliste võimalike arengute põhjus on üks – riigihanke käigus laekunud pakkumiste hind on liiga kõrge.
Maavanema sõnul küsitakse tehtud kahes pakkumises kolmandiku võrra kõrgemat hinda liinikilomeetri teenindamise eest, kui maavalitsus olemasolevate vahendite juures seda maksta suudaks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ühe väljapääsuna, kuidas tekkinud olukorda lahendada, nägi maavanem ka seda, et vallad tulevad riigile appi, sest praeguses olukorras ei suuda riik üksinda maakonnasisest ühistransporti ülal pidada.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.