Transpordiettevõtte Est-Trans Kaubaveod ühe
omaniku Sulev Saarevälja sõnul ei ole mõtettransiidi kängumise süüdlasele
klapperjahti korraldada, kuna süü ei ole siinkohal õige sõna.
Mehe sõnul on siin tegemist pigem Venemaa poolse poliitilise otsusega suunata varem välja läinud kaubaveod enda sadamatesse.
„Siin ei ole mõtete süüdlast ostida,“ vastas Est-Trans Kaubavedude omanik Sulev Saareväli aripaev.ee päevaküsimusele, kes on süüdi transiidi kängumises?
„Venemaa tegi poliitilise otsuse suunata väljaminev transiit enda sadamatesse. Milleks maksta teistele, kui saab sama töö ise ära teha?,“ sõnas Saareväli.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Küsimusele, kas osa Eesti transiidist on praeguseks Lätti suundunud, vastas mees, et osa on kindlasti.
„Meie transiit on läinud nii Läti, kui Leetu. Seda näitab selgelt statistika. Ka siinkohal on tegemist Vene poolsepoliitilise sammuga nottimaksEestit,“ arvas ärimees.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.