Kriisi sattunud SAS püüab püksirihma
koomale tõmmata, samas aga saavad ettevõtte piloodid aastapalgale lisa veidi üle
100 000 Norra krooni ehk veidi alla 200 000 Eesti krooni.
SASi pilootide palgad on nende kolleegide palkadest teistes lennukompaniides mäekõrguselt üle. Norra ajalehe Dagsavisen andmetel on enamik SASi piloote üle 50aastased ja teenivad 900 000–1,2 miljonit Norra krooni (1,8–2,4 miljonit Eesti krooni) aastas, kirjutas di.se.
Enamik neist aga saab sel aastal veel palgatõusu vähemalt 100 000 Norra krooni.
"Mulle tundub, et SASi juhatus on pilootidele liiga heldekäeliselt maksnud, olles ettevõtte viinud samas majandusliku kokkukukkumise äärele,“ ütles Dagsavisenile anonüümseks jääda soovinud piloot.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ajalehe andmetel on umbes 2000 pilooti arvestanud, et nende palgad tõusevad 2007.-2008. aasta majandusaastal 12-13 protsenti.
SASi avalike suhete esindaja Claus Sonberg lükkas meediaväljaande väited ümber, öeldes, et piloodid ei teeni teistest rohkem. Tema sõnul tuleb palgatõus vaid umbes 7,5%, mis jaguneb kahe aasta peale. Põhjus on selles, et möödunud aastal palku ei tõstetud. See-eest aga maksti mulluse eest pilootidele boonust, mis Claus Sonbergi sõnul arvutati 2004. aasta tulemuste põhjal.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.