Tallink Grupi tütarettevõte Baltic SF IX
Ltd. ja Kanada riigiosalusega ettevõte Marine Atlantic Inc. sõlmisid kokkuleppe
reisilaeva Superfast IX prahtimiseks viieks aastaks.
Lepingu jõustumiseks on vaja muuhulgas Kanada valitsuse heakskiitu, kuna projekti finantseeritakse osaliselt riiklikest vahenditest. Laev antakse üle prahtijale pärast kõrghooaja lõppu, eeldavasti oktoobris, teatas Tallink börsile.
Superfast IX sõidab Saksa liinil. Pärast laeva üleandmist jätkabTallink sel liinil kahe Superfasti laevaga, mis suudavad ettevõtte hinnangul katta praegused mahud. Ühe laeva lahkumine liinilt vähendab liini kulusid kolmandiku võrra ja annab võimaluse suurendada liinil jätkavate laevade täituvust ning seeläbi suurendada ka rentaablust.
Pikale liinile iseloomulikult on Saksa liinil kütuse tarbimine suur ja tänaseks oluliselt kasvanud kütusehinnad on avaldanud kõige rohkem mõju just sellele
Artikkel jätkub pärast reklaami
liinile. Võrreldes teiste Tallinki laevadega on Superfasti laevadel suhteliselt kõrged personalikulud. Samas pole kaubaveotariifide tõus liinil olnud piisav,et katta kasvanud kulusid.
Superfast IX prahtimine on kasumlikum laeva senisest tulemusest ning tõstab nii laeva individuaalset kui ka kolme Superfasti laeva tootlust kokku.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.