Spetsialistide hinnangul on erakonna
Eestimaa Rohelised idee viia raudtee kogu Tartu ulatuses maa alla tunnelisse
tänastes oludes utoopia, kirjutas Tartu Postimees.
"Varssav, Berliin, Rotterdam, Brüssel, Barcelona," loetles roheliste partei Tartu osakonna esimees Peep Mardiste Lääne-Euroopa linnu, mis võiksid olla Tartule eeskujuks raudtee maassekaevamisel. "Amsterdami linnavalitsus arendab hetkel projekti, et mõned raudteeliinid maa alla viia."
Põhiplussid, mis peaksid roheliste partei arvates kihutama linnavalitsust tellima rongitunneli teostatavuse ja tasuvuse analüüsi, on võimalus rajada otsetänavaid raudteest sõltumata, kaotada liiklusõnnetuste risk ning vähendada rongide müra ja õhusaastet.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter rehkendas aga Riia linna raudteeviadukti ja Saaremaa silda võrdluseks võttes, et ainuüksi tunneli tasuvuse analüüs koos keskkonnamõju hindamisega neelaks vähemalt kümme miljonit krooni.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tunnel ise läheks Tatteri arvestusel maksma kümme või enam miljardit krooni. Selle käikuandmisega kaasneksid aga meeletud ülalpidamiskulud, mis poleks proportsioonis Eesti Raudtee teenitava tuluga.
Seotud lood
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.