Spetsialistide hinnangul on erakonna
Eestimaa Rohelised idee viia raudtee kogu Tartu ulatuses maa alla tunnelisse
tänastes oludes utoopia, kirjutas Tartu Postimees.
"Varssav, Berliin, Rotterdam, Brüssel, Barcelona," loetles roheliste partei Tartu osakonna esimees Peep Mardiste Lääne-Euroopa linnu, mis võiksid olla Tartule eeskujuks raudtee maassekaevamisel. "Amsterdami linnavalitsus arendab hetkel projekti, et mõned raudteeliinid maa alla viia."
Põhiplussid, mis peaksid roheliste partei arvates kihutama linnavalitsust tellima rongitunneli teostatavuse ja tasuvuse analüüsi, on võimalus rajada otsetänavaid raudteest sõltumata, kaotada liiklusõnnetuste risk ning vähendada rongide müra ja õhusaastet.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter rehkendas aga Riia linna raudteeviadukti ja Saaremaa silda võrdluseks võttes, et ainuüksi tunneli tasuvuse analüüs koos keskkonnamõju hindamisega neelaks vähemalt kümme miljonit krooni.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tunnel ise läheks Tatteri arvestusel maksma kümme või enam miljardit krooni. Selle käikuandmisega kaasneksid aga meeletud ülalpidamiskulud, mis poleks proportsioonis Eesti Raudtee teenitava tuluga.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.