Spetsialistide hinnangul on erakonna
Eestimaa Rohelised idee viia raudtee kogu Tartu ulatuses maa alla tunnelisse
tänastes oludes utoopia, kirjutas Tartu Postimees.
"Varssav, Berliin, Rotterdam, Brüssel, Barcelona," loetles roheliste partei Tartu osakonna esimees Peep Mardiste Lääne-Euroopa linnu, mis võiksid olla Tartule eeskujuks raudtee maassekaevamisel. "Amsterdami linnavalitsus arendab hetkel projekti, et mõned raudteeliinid maa alla viia."
Põhiplussid, mis peaksid roheliste partei arvates kihutama linnavalitsust tellima rongitunneli teostatavuse ja tasuvuse analüüsi, on võimalus rajada otsetänavaid raudteest sõltumata, kaotada liiklusõnnetuste risk ning vähendada rongide müra ja õhusaastet.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter rehkendas aga Riia linna raudteeviadukti ja Saaremaa silda võrdluseks võttes, et ainuüksi tunneli tasuvuse analüüs koos keskkonnamõju hindamisega neelaks vähemalt kümme miljonit krooni.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tunnel ise läheks Tatteri arvestusel maksma kümme või enam miljardit krooni. Selle käikuandmisega kaasneksid aga meeletud ülalpidamiskulud, mis poleks proportsioonis Eesti Raudtee teenitava tuluga.
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.