The Arabian Business vahendas, et Kuveidi
riiklik lennukompanii Jazeera Airways ja Oman Air on viimased, kes õhureisi
aegsete mobiilikõnede võimaldamisest teatavad.
Möödunud kuul tõi Dubais asuv firma Emirates turule maailma esimese teenuse, mis laseb lennu ajal mobiilikõnesidvõttaning mitmed lennukompaniid on seejärel teatanud, et kavatsevadtihedas konkurentsis püsimiseks mobiilikõnesid lubada.
Jazeera avaldas esmaspäeval, et juurutab lennureisiaegset mobiilsidet võimaldava tehnilise lahendusejuba sel aastal. Oman Air lubas teisipäeval, et võtab sarnase süsteemi kasutusele 2009.
Nii Jazeera kui Oman Air valisid tehnilise külje pealtoma partneriks Airbusi tütarfirma OnAir. Võrreldes Jazeeraga kavatseb Oman Air lisaks telefonikõnede, SMSide ja e-kirjadele võimaldada ka lennuaegset ligipääsu internetti.
Artikkel jätkub pärast reklaami
OnAiri tehnoloogiline lahenduslaseb lennukist üheaegselt helistada kuni 12 inimesel. Kui aga vaja, lülitab lennukipersonal kogu süsteemi välja või blokeerib mobiilikõned.
Emiratesi tehniline süsteem kannab AeroMobile'i nime. Teadaolevalt leidis esimene õhureisi ajal registreeritud mobiilikõne aset 30 000 jala kõrgusel, kuiEmirates Airbus A340-300 oli teel Dubaist Casablancasse.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.