Statoil müüb rohkem mootoribensiini kui
diislikütust, samas on viimastel aastatel diislikütuse kasvutrend olnud
kiirem.
ASi Eesti Statoil tegevjuht Helle Kirs-Toiger ütles aripaev.ee-le, etdiislikütuse maailmaturuhind ehk toodete sisseostuhind on olnud pikemat aega ja on ka praegu märkimisväärselt kõrgem kui autobensiinil, mis on ka põhjuseks jaehinna kujunemisel – diislikütus on kallim kui mootoribensiin. Üleeile maksis diislikütus 1030,25 USD/tonn, aga mootoribensiin 879,25 USD/tonn.
"Samuti tuleb toodete jaehindu analüüsides võtta arvesse mootorikütuste aktsiisimaksu määrasid, mis ELis on riigiti erinevad," ütles Helle Kirs-Toiger.Viimase, aastavahetusel toimunud aktsiisitõusu tõttu kallines mootoribensiini hind 1,32 krooni, kuid diislikütus 1,56 krooni, mis muutis Eesti tarbija jaoks diislikütuse hinna veel omakorda kallimaks võrreldes varemkehtinud maksumääradega. Jaanuarist 2008 on bensiini aktsiis 5,62 EEK, lisandub käibemaks 18%. Jaanuarist 2008 on diislikütuse aktsiis 5,165 krooni, lisandub käibemaks 18%.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.