Tallinna kommunaalamet kuulutas eelmisel
reedel välja Ülemiste viadukti projekteerimise ja ehitamise riigihanke.
Ettevõtted, kes selle töö saamisest huvitatud on, peavad läbi tegema pika
hankemenetluse, mis järk-järgult pakkujate ringi koomale tõmbab.
Tallinna kommunaalameti juhataja asetäitja Peep Koppeli sõnul on mitmeetapiline väljakuulutamisega läbirääkimistega hankemenetlus taoliste objektide puhul tavaline praktika.
"Hankemenetluse valikul arvestati objekti keerukuse astet," märkis Koppel.
24. märtsiks peavad osaleda soovivad firmad kommunaalametit esindavale Teede Projektijuhtimise ASile esitama oma referentsid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Tegemist on eelkvalifitseerumisega, kus selgub, kes sõelale jäävad ning kes pakkumuse saavad esitada," selgitas üks kandideerijatest, Skanska EMV insenerehituse divisjoni direktor Andres Aavik.
Pärast seda järgneb juba konkreetsete pakkumuste voor, mille tähtaeg peaks jääma aprilli lõppu.
Viidates heale hanketavale, eeldab kommunaalamet vähemalt kolme firma kvalifitseerumist, mis kõigile hankenõuetele vastaksid.
Riigihanke tingimused lubavad teha ka ühispakkumist, mis võib esimese etapi lühikest tähtaega arvestades keeruliseks osutuda - referentside esitamiseks on firmadel aega üheksa tööpäeva.
Ülemiste viadukti peetakse üheks keerukamaks objektiks, mida Eestis üldse kunagi on ehitatud, kuna ehitamise käigus tuleb väga palju kommunikatsioone ümber tõsta.
Seotud lood
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.