Eesti suurima metallide ja metallimaakide
hulgimüügiga tegelevaLevadia Groupi omanik Viktor Levada ütles, et
viimasel ajal teeb Venemaa kõik, mis võimalik, et takistada metallieksporti, mis
tuleb läbi Peterburi.
"Viimasel ajal teeb Venemaa kõik mis võimalik, et takistada metallieksporti, mis tuleb läbi Peterburi. Seega oleme sunnitud toormaterjali muretsema läbi Läti, mis mõjutab ka toote lõpphinda, kuna lisanduvad transpordile minevad suuremad kulutused," rääkis Levada.
Samas möönis ta, et statistikaameti andmed mulluse impordi ja ekspordi languse kohta ei ole tema ettevõtet mõjutanud.
Levada sõnul ei olnud mullu võrreldes 2006. aastaga ettevõtte käive languse märke ilmutanud.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Kui selline statistika on tehtud, siis on võimalik, et seda on mõjutanud teised tegevusvaldkonnad,“ arvas Levada.
Levada sõnul võib siiski üheks importi aeglustavaks teguriks olla raudtee.
Küsimusele, kas ehitusbuumi raugemine ei ole mõjutanud tema ettevõtte käibenumbreid, sõnas Levada, et oli selle pärast küll natukene mures, kuid tema kartused jäid põhjendamata.
„Jah, tuleb tõdeda, et me kartsime, et seoses ehituse raugemisega langeb ka meie toodete müük, kuid meie imestuseks ja õnneks seda ei juhtunud. Meil on siiani palju riiklikke ja tööstusobjekte,“ sõnas Levada ning lisas, et ta on oma Läti kolleegidelt kuulnud, et neil nii hästi ei läinud, kuna paljud ehitusprojektid on seal külmutatud.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.