Rootsi valitsus kiitisheaks taotluse,
mis annab eriloa sõita avalikel teedel väsinud veokijuhtidega.
See otsus tähendab, et Volvo Trucks uue ohutussüsteemi arendamine, mis saadab väsinud juhile signaali, saab nüüd edasi liikuda lõppfaasi.
Uurimus näitab, et juhi väsimus on liiklusõnnetuse põhjuseks 20% või rohkemal juhtudest. See fakt on Volvo Trucksi arendustöö aluseks, et muuta veokid ohutumaks.
“Meie taotlus saada vabastust mõningaist liiklusreeglitest on vajalik, et arendada tehnoloogiat, mis fikseerib ja hoiatab juhti väsimuse ning tähelepanematuse korral liikluses. Eesmärk on tulevikus neid ohutussüsteeme meie veokites pakkuma hakata,” ütleb Volvo Trucksi ohutusjuht Lars-Göran Löwenadler.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ohutusfunktsioonid, mida Volvo Trucks testida soovib, põhinevad tehnoloogial, mis monitoorib juhi käitumist roolis. Kui juhi tähelepanu hakkab hääbuma, siis muutub ka veoki kasutamise muster. Süsteem registreerib selle ja edastab juhilesignaali.
Testide avalikel teedel tegemiseks on kasutusel äärmiselt tugevad ohutusmeetmed. Sõidud toimuvad spetsiaalselt valitud teelõikudel ja kõikides sõidukites on kaks juhti.Lisaks on veokis ka monitoorija, kes jälgib kogu testsõitu. Veok ise on märgistatud ohutuledega ning veoki järel sõidab auto, mis teavitab teisi liiklejaid toimuvast testist.
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.