Amserv Grupi juhatuse esimees Raivo Kütt
ütles aripaev.ee online-intervjuus, et auto saastemaksu peab maksma
tootja, mitte tarbija.
"On arusaamatu, miks üritatakse sisse viia nö kahekordset maksustamist, et kõigepealt maksab tootja ja siis veel ka tarbija, kommenteeris Kütt.
Tema sõnul on selle küsimuse teine pool jällegi see "piitsa ja prääniku" poliitika puudumine. Tahetakse küll karistada "suure auto" ostjat, aga miks keegi ei räägi sellest, et premeerida keskkonnasäästlikuma auto kasutajat läbi maksu-parkimise jm soodustuse?
Artikkel jätkub pärast reklaami
Rahandusministeerium on tema sõnul korduvalt soovinud automaksu teemat lülitada valitsuse tööplaani, kuid siiani on see alati tagasi lükatud. Viimane katse oli teatavasti eile. Valitsus tegi Küti ütluste kohaselt väga õige otsuse, kuna praegu on liiga paljud asjad lahtised. Euroopa Komisjon on küll otsustanud, et autode CO2 sisaldus peab kukkuma 125g/km kohta. Ja puudutab see igat toodetud autot. Samas ei ole suutnud kakomisjon kehtestada kindlat kuupäeva, millal see nõue kehtima hakkaks. Praegu räägitakse nii 2012 kui ka 2015 aastast.
"Selge on see, et mõlemad tähtajad on autotootjate jaoks suhteliselt utoopilised. See tähendab, et neil tuleb hakata maksma teatud trahvi iga auto pealt, mis ei vasta normidele," rääkis Kütt.
Seotud lood
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.